1. עמוד הבית
  2. בריאות ומדע
  3. חדשות בריאות

טיפים לקראת פתיחת שנת הלימודים

לקראת פתיחת שנת הלימודים, מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית מייעצים כיצד לסגל את הילדים למעבר לסדר יום חדש, כיצד לבחור ילקוט מתאים ואיך לבחור נעליים מתאימות לבית הספר
מגזין בריא לדעת, כ' אב תשס"ח 21/08/2008 16:21

col col

לקראת פתיחת שנת הלימודים, מומחי מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית מייעצים כיצד לסגל את הילדים למעבר לסדר יום חדש, כיצד לבחור ילקוט מתאים ואיך לבחור נעליים מתאימות לבית הספר.

דגנית בן-ניסן, פסיכולוגית ראשית במכון להתפתחות ולשיקום הילד במרכז שניידר לרפואת ילדים, מציינת כי בחופשת הקיץ, ילדים רבים משנים את הרגלי השגרה ואת סדר היום. יש שינוי בשעות השינה שלהם, רבים הולכים לישון מאוחר וקמים מאוחר. בימים האחרונים של החופש, כדאי לסגל את הילד בהדרגה לשעות השינה הרגילות. בנוסף, ההכנות והסידורים לקראת בית הספר, קניית הציוד והכנת הילקוט, מסייעים לתהליך העיבוד והפרידה מהחופש וההכנה ללימודים, ומכינים את הילד נפשית לחזרה לבית הספר. כדאי לעשות את ההכנות לבית הספר במשותף, כחלק מתהליך סיום החופש והחזרה ללימודים.

נילי ארבל, מנהלת השירות לפיזיותרפיה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מדגישה כי בחירה נכונה של ילקוט גב והתאמתו למימדי הילד חשובה מאד לבריאות הגב. יש לשים לב לכללים מנחים לבחירת הילקוט: שהילקוט בעל רצועות כתף רחבות ומרופדות וניתנות לכוונון באמצעות אבזם, שהילקוט בעל ריפוד באזור הגב וכן מכיל מספר תאים המאפשרים חלוקת משקל הספרים והמחברות. בנוסף יש לוודא שאורך רצועות הכתפיים שווה ומאפשר חלוקה שווה של עומס המשקל, לדאוג שעיקר משקל הילקוט יימצא מול מרכז הגב ולא מול האגן, לוודא שקיימים מחזירי אור על גוף הילקוט לבטיחות בדרכים וכן להסביר לילד שעליו לדווח להורים על הופעת כאבי גב או כתפיים בעת נשיאת הילקוט. כדי להימנע ממשקל יתר מומלץ לשאת בכל יום את חומרי הלימוד הדרושים ליום זה בלבד ולוודא שמשקל הילקוט כשהוא מלא ,לא יעלה על 15% ממשקל גופו של הילד. יש לשקול שימוש בילקוט עם גלגלים בהתאם לתנאי הדרך מהבית לביה"ס ובחזרה. ילקוט עם גלגלים אמנם אינו נישא על גב הילד , אולם משקלו רב יותר, הוא אינו מתאים לעליה במדרגות, הוא דורש מאמץ רב בהרמה ומעודד תנועה לא סימטרית בגב ובידיים.

בבחירת נעליים וסנדלים לילדים יש חשיבות רבה. יש לשים לב למבנה ולסוג הנעליים, רצוי כי הנעל תהיה נעל מעוגלת ורחבה בחלקה הקדמי, חלק הנעל המקיף את עקב הרגל יהיה צמוד אל הרגל ולא יאפשר לה לצאת מהנעל בעת הליכה וכן שהיא תהיה עשויה מחומרים גמישים ונושמים: נעליים העשויות מחומרים קשיחים מפריעות לתנועתיות כף הרגל. בעת בחירת הנעליים חשוב להתאים את צורת הנעל למבנה כף הרגל, המידה המתאימה תקבע לאחר מדידת נעל ימין ונעל שמאל כשהילד עומד (בדרך כלל אורך כפות הרגליים אינו זהה). יש שים לב כי הגרביים צריכים להתאים לגודל כפות הרגלים, גרביים קטנים מדי מגבילים תנועה חיונית של כפות הרגלים, גרביים גדולים מדי יוצרים קפלים,מוקדי לחץ ואי נוחות. חשוב לקשור את השרוכים ולהדקם על הנעל, כדי שלא ייפתחו ולא ילחצו וכן רצוי למדוד נעליים בסוף יום פעילות בגלל נטיית הרגלים להתנפח בסוף היום.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.