י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ש"ס לפרוש: נתמוך בך - בכפוף לדרישות

פגישה ראשונה נערכה בין צוות המו"מ של ש"ס לזה של שלומי אמונים. השתתפו: פרוש, פולק, דייטש, שמחיוף, אטיאס וחוגי. ש"ס הגישה מסמך בו מפורטים דרישותיה. דייטש: "מקווים שבקרוב ייחתם הסכם"

רק ההתחלה. אלי ישי
רק ההתחלה. אלי ישי

פרוש מתכונן לבחירות, ובמלוא האמביציה. היום (א) בשעה 18:00 נערכה פגישה ראשונה בין אנשי שלומי אמונים לנציגי ש"ס. בפגישה החליפו הצדדים עמדות, כשש"ס מציגה את דרישותיה ומבטיחה לתמוך במועמדותו של מאיר פרוש לראשות העיר ירושלים, באם יסכים לדרישות.

הנוכחים התכנסו בביתו של המועמד בירושלים. המשתתפים: בעל הבית, יהושע פולק ויוסי דייטש – מצד שלומי אמונים. ח"כ עופר חוגי וחברי המועצה אלי שמחיוף ושלמה אטיאס מצד ש"ס. אנשי ש"ס העבירו ליושבים מולם נייר עמדה בן עמוד אחד, בו מפורטים דרישותיהם בתמורה לתמיכה.

הדרישות אינם בשמים. מדובר בגלריית תפקידים בעירייה, דומה מאד למצב אותו קבע ראש העיר הנוכחי, אורי לופוליאנסקי, אותם דורשים אנשי התנועה לשריין לעצמם. עוד מבקשים אנשי ש"ס, הבטחות להעברת כהנה וכהנה כיתות, בתי ספר ותקציבים למוסדות החינוך של התנועה.

כמו אצל אורי. לפוליאנסקי עם האב והבן לבית פרוש ויוסי דייטשצילום: כמו אצל אורי. לפוליאנסקי עם האב והבן לבית פרוש ויוסי דייטש
כמו אצל אורי. לפוליאנסקי עם האב והבן לבית פרוש ויוסי דייטש

עם זאת, עדיין מדובר רק בהכנה לקראת המו"מ האמיתי. ש"ס מעוניינת לקבל את הקדנציה הבאה, זו שלאחר מאיר פרוש, בתמורה לתמיכה. בשלומי אמונים אומרים הערב, כי "אם הדבר היה נתון בידיו של מאיר פרוש, יכול מאד להיות שהיה חותם על כך עוד בשבוע שעבר".

כידוע, ישנם עוד שחקנים במגרש, כמו הסיעה המרכזית ודגל התורה שאינם צפויים להסכים למהלך שכזה, במיוחד אם הדבר נועד לסייע לבחירתו של פרוש, שמהווה אצלם עצם בגרון. גם אלי ישי מודע לכך, ומן הסתם הציג מחיר גבוה על מנת לקבל את חציו.

יוסי דייטש, חבר מועצת עיריית ירושלים שהשתתף בפגישה: "אנחנו רואים בש"ס כשותפה החשובה והבכירה ביותר של יהדות התורה. כעת אנו בעיצומו של משא ומתן, שהחל בצורה מצוינת. התקווה היא כי בקרוב ייחתם הסכם במסגרתו ש"ס תודיע על תמיכה במועמדותו של פרוש לראשות עיריית ירושלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד