י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ישי רומז: ש"ס דורשת את תיק הפנים

במפגש עם עובדי משרד התמ"ת אמר הבוקר יו"ר ש"ס: "בקרוב אהיה שר הפנים". הוא שוחח על המצב הביטחוני ואמר: "בעוד 10 שנים תדעו מה היה". על 'ששת הימים': "היינו החלשים בעולם" • בלעדי

פליטת פה? אלי ישי
פליטת פה? אלי ישי

"בקרוב אהיה שר הפנים", כך אמר היום (ג) יו"ר ש"ס ושר התמ"ת, אלי ישי במפגש עם בכירי משרדו, שהתקיים בקיבוץ מעלה החמישה (במסגרת 'הרמת כוסית' לכבוד השנה החדשה). בדברים שנשא במקום הוא דיבר גם על המצב הביטחוני הסבוך בארץ וחוסר האונים של המנהיגים נוכח האיומים.

"במלחמת ששת הימים היינו הצבא החלש ביותר בעולם", טען ישי. "אני חבר קבינט, ונחשף לחומרים חסויים - גם מהתקופה ההיא. לא היה לנו כלום. לא מספיק חיילים, לא נשק, לא רכבים ולא טכנולוגיה. על כל חייל ישראלי היו 10,000 אויבים. ואף על פי כן, ניצחנו בחסדי ה'.

"את מלחמת לבנון השנייה, לעומת זאת", עבר ישי להשוואה המתבקשת, "פתחנו עם צבא חזק, מאומן, מיומן ופעיל. עם טכנולוגיות גבוהות - הטובות ביותר בעולם ועם כלים מדהימים, והושפלנו עד עפר על-ידי החיזבאללה", אמר.

הוא הוסיף ופירט על המצב העכשווי: "אנו היום במצב איום ונורא. יש סכנות חמורות ביותר, הן מצד איראן, הן מצד חיזבאללה וחמאס. אולי תופתעו לשמוע, אבל סכנה חמורה ומיידית אורבת גם מצד סוריה". ישי סיכם את דבריו: "יש דברים שהציבור יידע אולי בעוד שנתיים, אולי רק בעוד 10 שנים. המצב מפחיד ואנו זקוקים לרחמי שמים".

בפליטת פה בלתי מכוונת, חשף ישי בהמשך דבריו את כוונותיה הפוליטיות של ש"ס. במקום המפגש נכחו קבוצת עובדי משרד התמ"ת שעוברת לאחריות משרד הפנים. מדובר ביחידת סמך לעובדים זרים, שמסונפת בימים אלו לרשות ההגירה השוכנת במשרד הפנים.

ישי פנה לעובדים אלו ואמר: "אתם עוברים למשרד הפנים, אבל הייתם עובדים תחת חסותי, אז אל תדאגו. נמשיך לדאוג לכם לתנאים נאותים. כל מה שקיבלתם אצלי תקבלו גם שם. בתוך זמן קצר אדאג לכם אישית כשר פנים, בעזרת השם".

בסביבת ישי טוענים כי ההצהרה נאמרה במן חיוך במסגרת האווירה המשוחררת והבלתי רשמית ששרה במקום. אולם משיחות עם נוכחים עולה כי הדובר הנכבד התכוון לכל מילה שהוציא.

אשר על כן, לא מן הנמנע לערוך את החשבון הבא: ישי דורש את משרד הפנים ("שר פנים") במסגרת שיחות המו"מ עם המיועדת לראשות הממשלה ציפי לבני ("בתוך זמן קצר", כל אופציה שאינה ממשלת לבני לא אפשרית בתוך 'זמן קצר'). מעידה לשונית, מכוונת או בכלל טעות? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד