ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

לראשונה בטלז-סטון: פתרון לילדי החינוך המיוחד

בטלז-סטון, כמו בכל ריכוז אחר, מתגוררים ילדים לא מועטים בעלי לקויות ומוגבלויות, הזקוקים לטיפולים משלימים. עד היום הם נאלצו להטלטל בדרכים עד למוסדות חינוך מתאימים מחוץ ליישוב. אבל לא עוד

הרב דוד ארנסטר, מנכ"ל סולם, הרב אברהם רוזנטל ראש המועצה, שמואל רוטנברג  ומאיר הראל
הרב דוד ארנסטר, מנכ"ל סולם, הרב אברהם רוזנטל ראש המועצה, שמואל רוטנברג ומאיר הראל


ציבור רחב ונרגש של הורים, מחנכים ואישי ציבור התאסף בחזית המבנה. לכאורה, עוד פתיחת מוסד חינוכי; אך הדמעות שעמדו בעיני ההורים והחיוכים שעל פני הילדים המאושרים, גילו כי מדובר בהרבה יותר מכך. במידת מה היה זה רגע היסטורי: שנים ארוכות של סבל וטלטלה באו אל קיצן.

במשך 33 שנות קיומו, נבנו ביישוב השליו שבהרי ירושלים כל מוסדות הציבור הדרושים: תלמוד תורה, בית יעקב, ואף ישיבות לא מעטות קבעו במקום את משכנן. מוסדות חינוך לתפארה - המותאמים כולם לאוכלוסיה ה"רגילה" בלבד.

בטלז-סטון, כמו בכל ריכוז אחר, מתגוררים ילדים לא מועטים בעלי לקויות ומוגבלויות, הזקוקים לטיפולים משלימים ולמתודיקה שונה; בטלז סטון עמדו ילדים אלו בפני שוקת שבורה. הם נאלצו להטלטל בדרכים עד למוסדות חינוך מתאימים מחוץ ליישוב, והגיעו ללימודיהם מותשים וירודים. חלק מהם לא עמדו בנסיעות המייגעות, ונאלצו ללמוד במסגרות הרגילות בטלז-סטון, כאשר לקותם מתגברת וצוברת פערים בלתי הפיכים. המקרים הקשים שבהם נותרו לקמול ב... בית.
המצב זעק לשמים. היה ברור לעין כל, שאת הזעקה הזו חייבים להפסיק, ומיד!

ראש המועצה הרב אברהם רוזנטל נכנס ביסודיות לעובי קורת החינוך המיוחד, וחקר את ההצע. הוא בחר לפנות לסולם ולעומד בראשו, הרב דוד ארנסטר. המרכז הוותיק, שמאחוריו 27 שנות נסיון בשדה החינוך המיוחד, מתפעל שישה סניפים בירושלים ובבית שמש. היקף הפעילות, הנסיון הארוך והתוצאות בשטח קסמו למועצת היישוב והגישה הטיפולית הכריעה את הכף. ההחלטה נפלה.

למרות קוצר הזמן נענה סולם לקריאה. בשיתוף פעולה מבורך בין גב' א. ארנסטר, מנהלת הסניפים לבין המועצה הורם הפרוייקט. בתוך שבועות ספורים נכבשו הררי הביורוקרטיה. המבנה שהקצתה המועצה שינה את פניו: קירות מקושטים וציוד מקצועי חברו לדקורציה נעימה. הרישום, כאמור, היה מלא... וביום הראשון ללמודים קבל הצוות במאור פנים את ילדי טלז-סטון לסניף החמים והמרווח של סולם.

סניף טלז-סטון שהוקם עם פתיחת שנת הלימודים מצטרף לרשת סולם שראשיתה באמונה ובמסירות נפש של משפחת ארנסטר. כיתת המעון הקטנה שנפתחה בשיפולי סנהדריה בתשמ''א, התרחבה בתשס''ט ל-40 כיתות ב-7 סניפים – 3 מתוכן נפתחו רק השנה. בסולם מטופלים ילדים בגילאי 6 חדשים עד 17 בהקף נרחב של לקויות ומגבלויות: ליקויי תקשורת ואוטיזם, קשיי שפה, איחור התפתחותי, תסמונת דאון ולקויות למידה. הליווי המקצועי והמסור של מרכז סולם נותן את אותותיו בקידום המשמעותי בילדים: אחוז ניכר מבוגרי סולם משולבים בחינוך הרגיל כשעברם ה"מיוחד" הוא נחלת העבר.

.בתמונה מימין לשמאל: הרב דוד ארנסטר – מנכ"ל "סולם", הרב אברהם רוזנטל ראש המועצה, שמואל רוטנברג גזבר המועצה, מאיר הראל – פסיכולוג
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד