י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הגר"א וייס למתנדבים: "זכותכם ליום הדין גדולה ביותר"

הגר"א וייס, בכנס התעוררות שנערך למאות מתנדבי "איחוד הצלה": "זכות הצלת חיים בדרך התורה היא הזכות הגדולה ביותר ביום הדין"

הגר"א וייס נושא דברים. לצידו, ראשי איחוד הצלה
הגר"א וייס נושא דברים. לצידו, ראשי איחוד הצלה


בכנס התעוררות רב רושם שנערך 'בין כסא לעשור' השתתפו מאות ממתנדבי "איחוד הצלה" מגזרת ירושלים וסביבותיה. בכנס שמעו המתנדבים דברי תורה והתעוררות מפי הגאון רבי אשר וייס שהאריך בשבח פועלם של המתנדבים ובחשיבות מעשיהם כסנגור של ממש, בימים הנוראים.

"מתנדבי "איחוד הצלה" מגיעים ליום הדין כשעל כף המאזנים שלהם יהודים רבים שניצלו ממוות לחיים, כל אחד ואחד מהחובשים שפועל בכל השנה במסירות וברחמים, יכול לבוא ל'ריבונו של עולם' ולומר לפניו, אנא, נהג בנו ברחמים כפי שאנו נוהגים בעת תפקידנו יום יום בחולי עמך ישראל", אמר רבי אשר וייס, שהאריך רבות בשבח מצילי החיים בדרך התורה, "רק בירושלים מטפלים חובשי "איחוד הצלה" ביותר מאלפיים קריאות בחודש, לכל אחד ואחד מן המתנדבים זכויות עצומות כאשר לימוד התורה וקיום המצוות של הניצולים, בניהם ונכדיהם, נזקפים לזכות המצילים. בזכות מתנדבים אלו, אבות יוכלו להמשיך וללמוד עם בניהם את תורת ה', ואמהות יוכלו להמשיך לחנך את ילדיהם למצוות".

בהמשך דבריו אמר הגר"א וייס כי השלמות של הזכות הגדולה בהצלת חיים היא העיסוק בתורה והקביעות בה, "שיעור התעוררות זה כפי שמתקיים במקומות נוספים בארץ לכלל החובשים, היא השלמת המעגל של עולם התורה והחסד, שבזכותם יזכו בעז"ה כלל המתנדבים לכל טוב".

בכנס נשא דברים גם הרה"ג אברהם דויטש אב"ד מעלה אדומים, שהאריך בשבח מצילי החיים וכן שמעו המתנדבים הרצאה רפואית ממנהל חדר המיון של בית החולים "ביקור חולים" ד"ר יוסף ליבמן.

בערבי התעוררות וכנסים נוספים שהתקיימו בימים האחרונים ברחבי הארץ השתתפו מאות מתנדבי "איחוד הצלה" שיצאו בתחושת התעוררות רבה לקראת הימים הנוראים, ושנה נוספת של פעילות ברוכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד