י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"תמיכה באבוטבול, תמורת הכשלת פרוש"

ה'דיל' של גור: תמיכה במועמד ש"ס לראשות העיר בית שמש, תמורת הימנעות ש"ס בירושלים. 'דגל' כבר חתמה על הסכם עם מועמד ש"ס תמורת תפקידים בכירים. בגור מנהלים גם מו"מ עם מועמד המפד"ל

חתימת ההסכם בין 'דגל' ל'ש"ס'. צילום: מוריך
חתימת ההסכם בין 'דגל' ל'ש"ס'. צילום: מוריך

ח"כ יעקב ליצמן, מסתבר, לא נח. במסגרת המלחמה שמנהלת חסידות גור נגד מאיר פרוש, מועמד אגודת ישראל לראשות העיר ירושלים, הועברה ביממה האחרונה הצעה קוסמת ליו"ר ש"ס אלי ישי. לפי ה'דיל' המוצע, תתמוך חסידות גור בבית שמש במועמד סיעת ש"ס לראשות העיר, משה אבוטבול, ובתמורה תימנע ש"ס מלפעול לטובת בחירת מאיר פרוש בירושלים, כפי שסוכם בשבוע שעבר בין ישי למאיר פרוש.

הצעה זו באה במקביל להתפתחויות הדרמטיות אמש (א) בבית שמש, לאחר שבשעת לילה מאוחרת נחתם הסכם בין סיעת 'דגל התורה' בעיר לבין מועמד סיעת ש"ס משה אבוטבול.

בהסכם שנחתם קיבלו נציגי 'דגל התורה', משה מונטג ושמואל גרינברג, התחייבות לקבלת תפקידים בכירים בעירייה. ההתפקידים אותם דרשו נציגי 'דגל התורה' היו סגן ראש עיר בשכר, ותיקי תכנון ובניה, וחינוך.

משה מונטג אמר ל'קול החרדי': "לאחר שהצענו בפני מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א את כל הצדדים הקיימים בנושא הבחירה לראשות העיר, הוא הורה לנו לתמוך בהרב משה אבוטבול. נעבוד בשיתוף פעולה עם המועמד לראשות העיר, ונפעל להצלחתו כמועמד הנתמך על ידי גדולי ישראל".

במקביל, נועדו בשעת לילה מאוחרת נציגי סיעת 'שלומי אמונים' עם משה אבוטבול על מנת להגיע להסכם, עוד לפני כניסת חג שמחת תורה, על מנת שיוכלו לשנס מותניים יחדיו להצלחת המועמד בבחירות. אלה מצטרפים לחסידות ויזניץ' שהודיעה זה מכבר על תמיכתה במשה אבוטבול לראשות העיר.

ב"קול החרדי" דווח אתמול, כי מתקיימים מגעים מתקדמים בין ה'סיעה המרכזית' של חסידי גור לבין מועמד המפד"ל לראשות העיר, לרנר. הדרישות של גור הן: הפשרת רמת בית שמש ג' לבנייה עבור הציבור החרדי, ושליטה על תיק החינוך החרדי. באם ימולאו דרישותיהם, תוסר מועמדותו של ארנרייך לראשות העיר.

אולם, כאמור, כפי שנחשף כאן, זהו צעד טאקטי בלבד, כאשר המטרה המרכזית של גור היא סגירת 'דיל' עם ש"ס, שימנע את בחירת מאיר פרוש בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד