ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

גור עם המפד"ל בבית שמש

'הסיעה המרכזית' של גור חתמה על הסכם תמיכה בשלום לרנר, מועמד המפד"ל לראשות העיר בית שמש. במידה וינצח - גור תקבל את הסגנות ואת תיק תכנון ובניה הנחשק

שלום לרנר. בתמיכת גור
שלום לרנר. בתמיכת גור

שמחה נוספת התווספה למחנהו של שלום לרנר, מועמד המפד"ל לראשות עיריית בית שמש, בחג האחרון, בנוסף לשמחת התורה.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בחסידות גור הייתה התלבטות במי לתמוך לראשות העיר בית שמש, לאחר שהציגו את מועמדותו הקיקיונית של ישעיהו ארנרייך, לשעבר ראש עיריית עמנואל. אולם בערב חג שמחת תורה הגיעו ההתלבטויות לקיצן: 'הסיעה המרכזית' באגודת ישראל החליטה לתמוך בשלום לרנר.

למרות, שישנו מועמד חרדי מטעם ש"ס, מעדיפים אנשי 'הסיעה המרכזית' לתמוך במועמד שאינו חרדי, מעשה שבימים כתיקונם היה זוכה לגילויי גנאי חריפים מכל קצוות הקשת הפוליטת החרדית, עובר היום בשקט מוחלט. מסתבר, שהמאבק הפנימי ב'יהדות התורה', חרג מגבולות ירושלים, והולך ומתדרדר במורד הקסטל, לשאר חלקי הארץ. העובדה שאותה סיעה מתפצלת לשתיים, בבחירה לראשות העיר נראית הגיונית על רקע המהומות הבלתי פוסקות בין הסיעה המרכזית לשלומי אמונים.

לפי ההסכם, מועמד יהדות התורה לראשות העיר ישעיהו ארנרייך מסיר את מועמדותו ויכריז על תמיכה בשלום לרנר. בתמורה ימונה ארנרייך לסגן ראש העיר וממונה על תיק תכנון ובניה.

לרנר אינו שוקט על השמרים ומנהל פגישות עם קבוצות ורשימות נוספות, במטרה להצהיר פומבית על תמיכתם בו לראשות העיר. לרנר נלחם גם על קולותיהם של בוחרי רשימת "טוב" החרדית- מודרנית. כמו כן מתנהלים מגעים עם חצרות חסידים נוספות על תמיכה במועמדותו.

"הצטרפות קבוצות נוספות לתמיכה במועמדותי היא שובר שוויון לטובתי", אומר לרנר בסיפוק. "יותר ויותר אנשים וקבוצות מבקשים להצטרף על בסיס 'ביחד'. הם רוצים שינוי בעיר ומבקשים ראש עיר שיאחד בין המגזרים. אני המועמד היחיד שיאחד את תושבי העיר. ארנרייך הוא אדם עם ניסיון בתחום המוניציפלי, והוא המועמד הטוב ביותר מבין כל המועמדים החרדים שיוכל למלא את תפקיד הממונה על התכנון והבניה", מוסיף לרנר.

עד ההסכם עם 'הסיעה המרכזית' העניקו הסקרים ללרנר רק 3% בקרב הציבור החרדי. החבירה מגדילה את תמיכת תושבי רמת בית שמש החרדים, אך עדיין לא מעניקה לו יתרון על פני משה אבוטבול שזוכה לתמיכת 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים'.

על תמיכת חסידות ויזניץ', עדיין ניטש מאבק בין שתי המועמדים. אמנם מנינם של אנשי חסידות ויזניץ' אינו גדול, אך מדובר בציבור מגובש, שיירתם באופן טוטאלי למען המועמד עליו יחליטו בסופו של דבר. האם שיתוף הפעולה בין גור לויזניץ' יימשך גם בבית שמש? ימים יגידו...

לרנר, תושב בית שמש מזה 20 שנה, משתייך לחסידות בובוב, ולמד בישיבות איתרי ובולטימור. לרנר, ציוני דתי, מספר לנו היום את את הסיפור הבא, כדי להסביר את תמיכת החסידות: "כשהייתי אברך, למדתי בשעות הערב בישיבת מיר, כשלראשי כיפה סרוגה. פעם בא אלי אחד האברכים והציע לי להחליף כיפה. 'תראה, לכל הבחורים והאברכים כיפה שחורה, למה שלא יהיה לך גם כן ?' הוא שאל. עניתי לו: את הכיפה הסרוגה הזו סרגה לי צאצאית של ר' אלימלך מליז'נסק, אשתי. אתה מצפה שאחליף אותה עם כיפה שתפר גוי מהמזרח הרחוק? לתשובה הזו לא היה לו מענה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד