א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

תכירו: המטה האסטרטגי של פרוש

צוות 'בחדרי חרדים', שי איזנברג והצלם אליהו הלוי, השתתף בישיבת המטה האסטרטגי של המועמד מאיר פרוש • מה חושבים עליו אנשי המטה, מי ינצח בבחירות, ומה החסרונות של המועמד שלהם?

ישיבת המטה האסטרטגי. צילומים: אליהו הלוי
ישיבת המטה האסטרטגי. צילומים: אליהו הלוי



ערב ירושלמי חורפי קידם אותנו, בכניסה לרחוב שרי ישראל בירושלים. הרחוב צפוף האוכלוסין, ההומה בימים כמתיקונם בילדים, דמם בשעת ערב מוקדמת. מזג האוויר הקריר הבריח גם את הילדים האמיצים ביותר אל הבית החם.

הכתובת שאליה הוזמנו להגיע, הייתה שרי ישראל 6. כאן מתגורר המועמד לראשות עיריית ירושלים, מאיר פרוש. בין בניינים ישנים, הבנויים בסגנון שהיה מודרני אולי בתקופת העותומנים, מתגורר המועמד החרדי. בכניסה לדירתו קיבלו את פנינו ילדיו עם חיוך. ומסתבר שיש לו הרבה...

מטרת הביקור הייתה: פגישת היכרות עם הצוות האסטרטגי שמלווה את המועמד לראשות העיר. אך הביקור הקצר איפשר לספק גם את יצר המציצנות בכל הקשור לחייו הפרטיים.

למרות החזות החיצונית הקשוחה והתוקפנית שמשדר מאיר פרוש, ביתו מתנהל על מי מנוחות. הבית ברחוב שרי ישראל נראה תאום של עוד אלפי דירות חרדיות ברחבי הארץ. הדירה חפה מסממני עשירות, או אי אלו סממנים שיצביעו על עסקנותו של בעל הבית. גם משרדו של פרוש, בתוך ביתו, נראה כך. מכשיר פקס פולט ניירות בלי הרף, כשבחדר מונחים בליל של כיסאות בצבעים שונים. לרגע היה נראה כאילו הגענו לביתו של אחד מגדולי ישראל, שאין להם בעולמם אלא ד' אמות של הלכה בלבד.

כל התחושות הללו נעלמו ברגע שנכנסנו לסלון, שם התקיים המפגש של הצוות האסטרטגי. הדיון היה חם וסוער, רעיונות עלו וירדו מהשולחן במהירות הבזק, ואסטרטגיות כאלו ואחרות נכתבו על דפים והועברו לעוזרים המסורים שפיקססו את ההוראות לביצוע מיידי בשטח.

'בחדרי חרדים' חושף בפניכם את הצוות האסטרטגי, לצד שאלות והימורים על התוצאות.



מאיר פרוש: "לא מקדיש מספיק זמן ללימוד"

הראשון, כמובן, הוא ח"כ מאיר פרוש, המועמד לראשות העיר ירושלים, הוא נאלץ למהר בעניית התשובות, עקב לוח הזמנים המקוצר שעמד לרשותו.

• מה תהיינה תוצאות הבחירות?

"אנחנו ננצח, בעזרת השם".

• אתה מאמין שהציבור החרדי כולו יעמוד לצידך בסופו של דבר?

"כל מי שירא לדבר ה' ומצביע בבחירות, יתמוך במועמד הדתי ששומר שבת".

• והדתי לאומי?"

"כ-70% בעזרת השם".

• תכונה טובה שלך?

"אין הנחתום..."

• תכונה לא טובה?

"לא מקדיש מספיק זמן ללימוד".




יוסי דייטש: "שגאידמק יישאר עד סוף המירוץ"

מנהל המטה של פרוש לראשות העיר הוא יוסי דייטש. זהו האיש שמזוהה עם מאיר פרוש יותר מכל. כבר שנים הם יחד. פרוש ודייטש. דייטש ופרוש.

• מה יהיו התוצאות בסוף מערכת הבחירות?

"אנחנו ננצח. אם ארקדי גאידמק יישאר עד סוף המירוץ, ניקח בפער גבוה. אם הוא יפרוש הפער יצטמצם, אבל אנחנו לוקחים בכל קונסטלציה"

• הציבור החרדי יתייצב, בסופו של יום, לימינו של מאיר פרוש במלואו? וכיצד יצביע הציבור הדתי-לאומי?

"בציבור החרדי יתמכו בו מאה אחוז. אני לא רואה אפשרות של פילוג באגודת ישראל. אם לא היה פילוג באלף שעבר, אני לא רואה פילוג באלף הנוכחי. בציבור הדתי-לאומי אנחנו צוברים תאוצה, ואני חושב ש-70% מציבור זה יתמכו בו בסופו של דבר".

• כמה שנים אתה מכיר את פרוש? תן לי תכונה טובה ותכונה רעה אצלו?

"אני מכיר אותו מהבחירות של 96', ומאז אנחנו ביחד. אני לא יכול להגיד לך על תכונה רעה אצלו. ודאי שהוא לא אדם מושלם, אבל במכלול של כל התכונות שמאפיינות אותו, רב החיוב על השלילה".



משה פרידמן: "עכשיו זה רק משחקים של שיפור עמדות"

אין כמעט מי שלא מכיר את משה פרידמן. האיש דברר ארבעה משרדי ממשלה ותשעה שרים. היום הוא מדברר את עיריית ביתר, מרכז את פעילות ועידת רבני אירופה בארץ וכמובן מדברר את פרוש במירוץ לראשות העיר.

• התוצאות?

"מאיר פרוש ינצח. יקבל 50% מהקולות. הקרב יהיה צמוד, אבל בסופו של דבר הוא ינצח, אין ספק בזה".

• הציבור החרדי כולו יתייצב בסופו של יום לימינו? ומה עם הציבור הדתי-לאומי?

"בציבור החרדי 99.9% יתמכו בו, ובפסיק האחרון אני לא מתכוין לחסידויות שעוד לא תומכות בו, אלא ל'קנאים' שלא מצביעים בבחירות. אני לא יכול להאמין שיהודי שומר תורה ומצוות, יעמוד מאחורי הקלפי ולא ישים את הפתק ליהודי שומר תורה ומצוות.

* אתה רואה אפשרות של פילוג באגודת ישראל

'אני לא חושב שיכול להיות מציאות של פילוג באגודת ישראל. כל מה שקורה עכשיו זה רק משחקים של שיפור עמדות לפני הבחירות ולא מעבר לכך'.

ובציבור הדתי לאומי?

בציבור הדתי-לאומי תהיה הפתעה גדולה, ולהערכתי מעל 80% יתמכו בו".

• כמה שנים אתה מכיר את פרוש? ספר לנו על תכונה טובה ותכונה רעה אצלו.

"אני מכיר אותו מ-94'. הוא הביא אותי לדברר את משרד השיכון.

ת"כונה טובה: מסירות. אין שעה שלא התקשרתי אליו. אין שעה שלא הוצאתי אותו מהבית. ואין שעה שלא ראיתי אותו.

"תכונה רעה: הירידה שלו לפרטים, יורד לרזולוציות שממלא תפקידים כמו שלו, אין צורך שירד אליהם.



זילברשלג: "פרוש נעלב ואינו עולב"

המרואיין הבא שלנו הוא דודי זילברשלג, עד לא מזמן מהבעלים של עיתון 'בקהילה', שראה יותר ממערכת בחירות אחת בחיים. איש פוליטי משופשף, שהתגייס למטה פרוש במלא המרץ. גם הוא בטוח שפרוש לוקח.

• איך זה ייגמר בסוף?

"הערכה שלי, פרוש לוקח. הפער יהיה בערך שמונה אחוזים לטובת פרוש".

• מה עם תמיכת הציבור הדתי-לאומי?

"בבסיסו, הציבור הדתי-לאומי הוא מנאמני פרוש. הוא הוכיח להם לא פעם שהוא עומד לימינם מתי שהם צריכים. אני בטוח שזה יוכיח את עצמו ביום פקודה".

• מה יש לך להגיד על פרוש?

"אני מכיר אותו הרבה שנים. הדבר הכי בולט אצלו זה שהוא בולדוזר של עשייה. בכל ההתמודדויות האחרונות בציבור החרדי הוא הוכיח כושר ספיגה לא נורמאלי. נעלב ואינו עולב. זה יתבטא בקלפיות. הציבור יצביע ביום פקודה ברגליים. אין לי ספק בזה".



בריסק: "תמיכה חרדית של 98%"

את אברהם בריסק, ממנהלי משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל', אין צורך להציג. איש נעים הליכות, שמשנתו סדורה. משרדו מנהל חלק מהקמפיין של פרוש. הוא התמסר בקלות לשאלות, ומי כמוהו יודע את העבודה.

• כמה זה ייגמר?

"55% לטובת פרוש. הוא לוקח כמו גדול בסיבוב ראשון".

• הציבור החרדי יתמוך בפרוש במלואו?

"98% מהציבור החרדי, יתמוך בפרוש, מנסיון.."

כששאלנו מיהם השני אחוז שלא יתמכו בפרוש, חייך בריסק חיוך נבוך, כאומר: אתה יודע היטב למי אני מתכוון...

• כמה שנים אתה מכיר את פרוש? מה יש לך להגיד עליו?

"אני מכיר אותו 12 שנה. הוא אדם יסודי ומתמיד. דבוק למשימה. איש של הפרטים הקטנים. משהו שירושלים צריכה עכשיו.."



שפירא: "7% תמיכה בציבור החילוני, זה הצלחה"

דוד שפירא הוא נציג המטה החילוני בצוות האסטרטגי שמלווה את המועמד. יהודי נחמד וחביב, שמאמין במועמד ומנסה לשכנע כמה שיותר חילונים להצטרף אליו.

• מה יהיו התוצאות?

"פרוש לוקח. אני חושב שהוא יקבל 55% מסך הקולות. בציבור הדתי-לאומי הוא יקבל 80% לערך. ובציבור החילוני בעזרת ה' ועבודה קשה נהיה מרוצים אם התמיכה בו תהיה 7%, אחרי מסע ההפחדה שנערך נגדו בציבור החילוני".

• מה אתה יכול להגיד על פרוש מזווית חילונית?

"יש קליטה מהירה ויכולת הגבה יוצאת-דופן. הוא מקשיב לאנשים, והוא יודע להתמסר אליהם. אלו דברים שננסה להעביר לקהל הירושלמי".



איינשטין: "פרוש לא מפרגן לעצמו"

שמעון איינשטיין, יו"ר מטה דתיים-לאומיים במטה, בטוח שהציבור הדתי יתמוך בסופו של דבר במאיר פרוש. "העשייה תדבר, לא סיסמאות. ותאמין לי אני מכיר את החבר'ה שלנו", הוא אומר.

• איך ייגמר? וכמה תהיה החלוקה הפנימית?

"להערכתי יגמר 52% לטובת השותף האמיתי שלנו, מאיר פרוש. במגזר החרדי, כל החרדים לדבר ה' יתמכו. אני לא רואה שום אפשרות אחרת. במגזר הדתי-לאומי יהיו, מעל 70%. תבדוק אותי". הוא מוסיף בחיוך.

• מה יש לך להגיד על מאיר פרוש?

"תכונה טובה: לא מפחד מעבודה קשה, ואפילו במידה מסוימת שמח ממנה. תכונה לא טובה: לא מפרגן לעצמו ליהנות מפירות עבודתו ו...כבר הוא במשימה הבאה".



רכטשפר: "ייתכנו שיתופי פעולה עם הדתי-לאומי אחרי הבחירות"

מנהל מטה ההסברה הוא בחור חסידי עם מאור פנים. רבים מכירים אותו מהקמפיין של מאיר רובינשטיין בביתר, שם ניהל למען פרוש את מאבק האיתנים. מאבק שהצליח בסופו של דבר.

• כמה יסגר בסוף?

"יהיה פער של 8% לטובת פרוש. חרדים יצביעו לו כולם. דתי-לאומי בסביבות 50 אחוז".

• יכול להיווצר שיתוף פעולה עם 'המזרחי' לבחירות הכלליות, במקרה של פילוג באגודת ישראל?

"אני לא רואה מצב של פילוג. אבל גם אם יהיה פילוג, הם לא נראים לי פרטנרים לשותפות ברשימה. בהחלט יכולה להיווצר קונסטלציה של שותפות אחרי הבחירות, בנושאים שיעמדו על הפרק".

• מילה על פרוש?

"אני מכיר אותו מאז שנולדתי. אני ירושלמי מלידה. התחלתי לעבוד איתו באופן מעשי מביתר. מאז אני צמוד אליו. אני מנהל את תכנון האסטרטגיה של ירושלים כבר מספר חודשים. המעלה שלו היא היכולת להתייחס לכולם באופן שווה, ללא הבדל דת, גזע ומין".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד