י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

מאה שערים: תושיה של מתנדב, הצילה ילדה

ילדה שנחנקה ממגנט בגרונה ניצלה בזכות תושייתו של מתנדב 'איחוד הצלה', אהרון גץ, שהכניס את ידו לתוך גרון הילדה, שלף את המגנט - והציל אותה מחניקה

אהרון גץ עם המגנט
אהרון גץ עם המגנט

היצירתיות והמקצועיות של חובש במד"א ו"איחוד הצלה" הצילו תינוקת קטנה שנחנקה ממגנט.

מקרי החירום הרבים המתרחשים ברחבי הארץ כואבים לכל אחד מאזרחי ישראל השומע עליהם למרבה הצער חדשות לבקרים, המקרים הטראגיים תופסים כיום את הכותרות בכלי התקשורת והטרגדיות האנושיות מתעצמות. אך רק אנשי מד"א ומתנדבי "איחוד הצלה" יודעים היטב כי אל מול כל הטרגדיות הקשות, תאונות הדרכים והמחלות, ישנם גם ניסים ומקרים מיוחדים ומרגשים של הצלת חיי אדם.

ביום ראשון השבוע נסע מתנדב מד"א ו"איחוד הצלה" אהרן גץ ברכבו הפרטי, יחד עם מתנדב נוסף מגזרת שכונת גאולה בירושלים, יוסף זליקוביץ. כאשר נסעו השניים ברחוב מאה שערים בירושלים קיבלו קריאה על תינוקת שנחנקת ברחוב. צמד החובשים יצאו יחד במהירות לכיוון הכתובת, מרחק כמה בניינים מהם. כשהגיעו, הבחינו בהמולה רבה בכניסה לבניין כשמשפחת התינוקת זועקים לעזרה. כשהחובשים ניגשו לתינוקת, הם הבחינו כי היא מחרחרת וצבע עורה כחול כתוצאה ממצוקה נשימתית בעקבות החנק.

לאחר שניסיונותיהם לטפוח על גבה ולבצע תמרוני 'היימליך' לשחרור הגוף הזר שהיה תקוע בגרונה לא צלחו ומצבה התדרדר, ומאחר והכביש היה חשוך באותה עת, החליט החובש אהרן גץ לקרב אותה לכיוון אורות רכבו הדולקים בכדי לנסות ולהביט מה תקוע בגרונה. אל מול פנסי הרכב הבחין גץ במגנט עגול בגודל של מטבע חצי שקל תקוע בגרון, גץ חבוש הכפפות הכניס את ידו אל פיה ושלף את המגנט כאשר שניות בודדות לאחר מכן שבה התינוקת לנשום, שבה להכרתה המלאה ובני משפחה הנרגשים קיבלו אותה בחזרה אל חיקם, בריאה ושלמה.

"אין ספק שמהירות התגובה, המקצועיות והיצירתיות של החובשים הצילה את חיי התינוקת", אומר זאב קשש יו"ר "איחוד הצלה" ששיבח את השניים על מעשיהם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד