י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אייכלר יחליף את פרוש?

ציר פוליטי חדש: בעלזא-שלומי אמונים. לפי סיכום סודי בין פרוש לבעלזא, ישראל אייכלר ייצג את 'שלומי אמונים' ברשימה לכנסת, במידה ופרוש ייבחר. יהושע פולק יקבל, ככל הנראה, את מנכ"לות העירייה

חצר בעלזא. צילום: ויקפדיה
חצר בעלזא. צילום: ויקפדיה

המערכת הפוליטית הפנים-חרדית סוערת. בריתות חדשות מוקמות, הסכמים נחתמים, חברויות נוצרות. כל מה שהכרנו עד היום, נמוג כלא היה. כל הקלפים הפוליטיים מעורבבים מחדש, ובחלוקה שנערכת בין שחקני פוקר משופשפים אי-אפשר לדעת מי ייצא המנצח. אם בכלל ישנו כזה.

המהמרת הגדולה במערכת הבחירות הנוכחיות היא חסידות גור. החסידות, שהחליטה למחות על הפגיעה באדמו"ר, בפרשיית 'החינוך העצמאי', הלכה על כל הקופה. המאבק הנוכחי יכריע את הגורל הפוליטי של החסידות לשנים הבאות, ואנשיה החסידות שמים את כל כובד משקלם כדי למנוע את ניצחונו של מאיר פרוש בבחירות לראשות העיר. לא ברור אם הצלחה במשימה זו תחזיר לה את הכבוד, אך לכל הפחות מכאן והילך לא יהיה ניתן לזלזל בכוחה הפוליטי.

אבל יש עוד מהמרים: שלומי אמונים, למשל. וגם חסידות בעלזא.

מי ששם לב, חסידות בעלזא הייתה הראשונה שהצטרפה למאיר פרוש. ההסבר הרשמי היה כי האדמו"ר חושש מעליית מועמד חילוני לראשות העיר. עקב כך הורה האדמו"ר לחסידים להתעלם משיקולים פוליטיים ולעזור למועמד החרדי להיבחר.

אלא שהסבר זה, עם כל חשיבותו, אינו מסביר את ההתגייסות המסיבית של חסידי בעלזא לטובת פרוש. גם בבית שמש - שם היו מגעים על הצטרפות בעלזא לחסידות גור בהצבעה למועמד המפד"ל שלום לרנר - נרשמה נסיגה ברגע האחרון, ובעלזא הצטרפה למשה אבוטבול, נציג ש"ס, הנתמך על-ידי שלומי אמונים. כאן כבר לא ניתן ההסבר של מועמד חילוני נגד מועמד חרדי.

בלעדי • מוקמת מערכת כשרות כלל-חסידית

מי שעקב אחרי הפרסום הבלעדי באתר 'בחדרי חרדים', על האיחוד המסתמן במערכות הכשרות של אגודת ישראל וחסידות בעלזא, הבין כי נרקמת כאן ידידות שעוד נשמע עליה רבות.

ואכן כך. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במסגרת איחוד הכוחות בין בעלזא לסיעת שלומי אמונים, עומדת לא רק המערכה על ירושלים ומערכת כשרות מאוחדת, אלא שיתוף פעולה אמיתי, ואולי אף איחוד בין שתי הקבוצות.

גורמים בלתי רשמיים, הקרובים לשני הצדדים, אומרים לנו, כי בהסכם סודי בין הצדדים, סוכם כי במידה ומאיר פרוש ייבחר לראשות העיר, תקבל חסידות בעלזא את המקום ברשימת 'יהדות התורה' השייך לסיעת שלומי אמונים. לפי הסכם זה, הח"כ לשעבר, ישראל אייכלר, איש חסידות בעלזא, ימלא את מקומו של מאיר פרוש וייצג גם את שלומי אמונים.

מי שנועד מלכתחילה לרשת את התפקיד הוא יהושע פולק. פולק, שועל פוליטי משופשף, מוצא עצמו, בעקבות הסכם זה, בין הפטיש לסדן. באם ייבחר מאיר פרוש - אייכלר ימלא את מקומו בכנסת. ובאם לא ייבחר - חוזר פרוש לכנסת. יש הטוענים, כי חתול שחור עבר בין פולק לפרוש, וכי פרוש מנצל את ההזדמנות להעביר את מקומו, במסגרת ההסכם, לבעלזא. פולק בתגובה: "אני ומאיר חברים מצוינים. אנחנו מדברים כל יום".

גורמים אחרים טוענים, כי השניים אכן נמצאים בקשר חברי הדוק, אולם מאיר פרוש מייעד לו את תפקיד מנכ"ל עיריית ירושלים, תפקיד התפור על פי מידותיו.

כל הגורמים הקשורים בהסכם, הכחישו את קיומו.

יהושע פולק: "זה שקר גס. לא שמעתי על כזה דבר, אם היה הייתי שומע".

בחסידות בעלזא אומרים לנו: "הרעיון הוא חיובי, ואם יגיע לפתחנו, יכול להיות שנשקול בחיוב. אך נכון לעכשיו לא הגיעה אלינו כזאת הצעה. אנחנו תומכים בפרוש מסיבות אידאולוגיות בלבד. תמיד היינו מקופחים פוליטית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד