ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

ירידה בביקוש לדירות

סקר גיאוקרטוגרפיה: שנת 2009 תפתח עם ירידה ברמת הביקוש למגורים. גם המחירים יירדו. ובמגזר החרדי ממשיכים לחפש פתרונות דיור

דירות למכירה. צילום אילוסטרציה
דירות למכירה. צילום אילוסטרציה


בעקבות הירידה ברמת הביקוש לדירות בחודשיים האחרונים, צופה סקר גיאוקרטוגרפיה כי מגמה זו תימשך, ושנת 2009 תפתח עם ירידה של 25 אחוזים ברמת הביקוש למגורים, ביחס לסיומה של 2008. אל הירידה בביקושים תתלווה גם ירידה במחירים, כמובן.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, המתמחה בחקר הנדל"ן: "עד לסוף 2008 לא השתנו מחירי היצעי הנדל"ן ברמה הכלל ארצית, למרות שבחלק מהישובים חלו ירידות משמעותיות בחודשים האחרונים. בנובמבר 2008 הסתמנה לראשונה ירידה של כ-3 אחוזים בממוצע בכל הדירות שעמדו למכירה באותו חודש".

לדבריה, הירידה עד כה ניכרת בעיקר בקרב שיעור משפרי הדיור, המוכרים דירה קודמת ורוכשים במקומה דירה חדשה, משופרת יותר. גם שיעור המשקיעים בדירות להשקעה צפוי לרדת והוא ינוע בינואר 2009 סביב ה-2 אחוזים בלבד מכלל העסקאות.

נציין, כי בתקופת הגאות של ענף הנדל"ן עמד שיעורם של המשקיעים בדירות על כ-5-6 אחוזים מכלל העסקאות.

ובעוד מצב הנדל"ן בארץ רחוק מלהשביע רצון, בציבור החרדי שונים הנתונים בתכלית. זאת כיוון שמלאי הדירות באזורים החרדיים אינו עונה על הביקוש הקיים, בעיקר מצד הזוגות הנישאים.

השבוע, במעמד חגיגי, נחנך פרויקט מצליח נוסף, אשר מביא בכנפיו פתרון למצוקה המתוארת.
הפרויקט, הנקרא בשם 'פרויקט מצליח', נבנה בידי חברת צ.לנדאו, והוא ממוקם בין רמלה לרחובות, סמוך לכביש 6 וכביש 431 המחברים את המקום במהירות לכל איזור בארץ.

מדובר באזור המתפתח בשנתיים האחרונות ובקצב מרשים, כאשר רק ביישוב מצליח עצמו, הישוב השכן, אוכלסו רק לאחרונה מאות יחידות דיור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד