ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

עישנו לידכם במסעדה? המסעדה תפצה

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי בעלי מסעדה שלא מנעו עישון במסעדה ולא הציבו שלטים המורים על איסור העישון כחוק - יפצו את הסועדים באלפי שקלים. הסיבה: מסעדה הינה 'מקום ציבורי'

עישנו לידכם במסעדה? המסעדה תפצה


בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי בעלי מסעדה שלא מנעו עישון במסעדה ולא הציבו שלטים המורים על איסור העישון כחוק - יפצו את הסועדים באלפי שקלים.

התובעים הגיעו למסעדת פוטצ'קה בירושלים לחגוג יום הולדת, והזמינו מקום 'ללא מעשנים'. למרות זאת, בסביבת השולחן בו ישבה המשפחה, היה ריח של עשן סיגריות, ולטענתם הם 'נחנקו מהעשן' שהגיע מאיזור המעשנים.

השופט מוריוס בן עטר קבע כי מסעדה הינה 'מקום ציבורי' וכי החוק האוסר על עישון במקום ציבורי חל גם על מסעדות, וכי על פי החוק מסעדה המעוניינת במקום למעשנים, צריכה לעמוד בדרישת החוק, הקובע שהמקום למעשנים יהיה ב"חדר נפרד לחלוטין, אם קיים, שהוקצה לעישון בידי הנהלת בית האוכל במפורש, אם הוקצה, ובלבד שיש בו סידורי אוורור תקינים והעישון בו אינו גורם למטרד בחלקים אחרים של בית האוכל ושטחו אינו עולה על רבע של השטח הפתוח לציבור".

מכיון ששטח המעשנים במסעדה היה יותר מרבע משטח המסעדה, ואף לא היה בחדר נפרד, כמתחייב בחוק, קבע בית המשפט שהמסעדה עברה על החוק.

עקב כך הורה השופט, כי על למסעדה לפצות את התובעים בסך 5,000 שקל, בגין עגמת הנפש שנגרמה להם, וכן בסך 2,500 שקל להוצאות המשפט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד