י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בגלל זיהום חמור: הופסק ייצור מי עדן

חברת מי עדן עצרה את ייצור המים המינרליים ושיווקם. הסיבה: זיהום שחדר למעיינות ברמת הגולן מהם מופקים המים. מי עדן: "המוצרים על המדפים בטוחים לשימוש"

בגלל זיהום חמור: הופסק ייצור מי עדן

חברת מי עדן עוצרת את פעילות ייצור, ביקבוק ושיווק המים המינרליים, לאחר שאותר זיהום במעיינות ברמת הגולן שמהם המים נשאבים.

הזיהום אותר לראשונה בבדיקה שגרתית של חברת "מקורות" בשבוע שעבר במעיינות ברמת הגולן, שמנוצלים על-ידי החברה לאספקת מים. בהמשך הועבר דיווח על הזיהום למשרד הבריאות ולחברת מי עדן.

כשהתברר כי הזיהום חדר גם למעיינות המשמשים להפקת מי עדן, הוחלט להפסיק את תהליך ייצור המים. הזיהום שאותר כולל חיידקים בריכוזים גבוהים, העלולים לסכן את בריאות הציבור.

חשיפה לזיהומים במי השתייה עלולה לגרום לתחלואה בעיקר בקרב ילדים, קשישים, ואנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת.

נוכח הפסקת הייצור, צפויים שיבושים באספקת מי עדן בימים הקרובים.

רופאת מחוז צפון במשרד הבריאות, מסרה ל'מעריב', כי מקור הזיהום אינו ברור. "ההערכה שנוצר זיהום יוצא דופן שמקורו בשנת הבצורת, שהובילה לירידה במפל המעיין. הגשם בימים האחרונים הביא לסחף של גורם הזיהום‭,"‬ היא אומרת, "מדובר במים שהם נקיים מאוד. זו הפעם הראשונה שחודר אליהם זיהום שכזה‭."‬

אתמול החל מאמץ משותף של רשויות בצפון, לרבות חברת "מקורות‭,"‬ משרד הבריאות, רשות מים והמשרד לאיכות הסביבה כדי לאתר את מקור הזיהום.

במשרד הבריאות הבהירו כי ההחלטה על הפסקת ייצור המים המינרליים התקבלה בתיאום עם המשרד, וכי אין כל חשש לגבי בקבוקי המים המינרליים שכבר שווקו לחנויות. כמו כן לא התקבל כל דיווח על ישראלי כלשהו שנפגע עקב שתיית מים מינרליים מזוהמים. "מקורם של כל מוצרי מי עדן על המדפים במים נקיים".

מחברת מי עדן נמסר ל'מעריב': "בשל חוסר עקביות בבדיקות שהתקבלו בימים האחרונים, ולאחר התייעצות עם מומחים מתחום ההידרולוגיה, החליטה מי עדן באופן יזום להשהות את פעילות הייצור של מוצריה ולפעול במהירות לבדיקת הנושא, בתיאום עם משרד הבריאות וגורמים מקצועיים נוספים‭."‬

החברה מבקשת להדגיש כי כל מוצרי מי עדן המוגמרים, בבקבוקים ו/או בכדים, הנמצאים ברשתות השיווק או בשיווק הישיר למנויים, עברו את מערך בקרת האיכות הקפדנית במפעל ונמצאו תקינים.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד