י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"אלי ישי הוכיח שהוא סוחר ממולח"

בעוד שבועיים, כשישיר ישי בליל הסדר "מה נשתנה", הוא יוכל להוסיף כי גם נתניהו השתנה: לאחר שקיצץ בקצבאות כשר אוצר הוא מגדיל אותן כראש ממשלה • 'הארץ' על השי שקיבל הגר"ע יוסף

חותם. אלי ישי
חותם. אלי ישי

כתב עיתון 'הארץ', צבי זרחיה', מציג היום (ג) את ההשגים של תנועת ש"ס במו"מ הקואליציוני וקובע - ההישגים של ישי טמונים גם באותיות הקטנות:

בהסכם הקואליציוני שנחתם בין ש"ס לליכוד נקבעה, בין השאר, העברה של 130 מיליון שקל למיזמים בתחום החינוך. הסעיף מעורפל: לא ברור באילו מיזמים מדובר ולפי אילו קריטריונים יחולק הכסף. אבל מי שחשב שהכספים האלה יגיעו לכלל הציבור יכול להירגע. המיזמים יהיו מקורבים לש"ס, כמובן.

הסעיף הוא דוגמה להישגים הגדולים של יו"ר ש"ס, אלי ישי, בהסכם הקואליציוני שהביא אתמול כשי לפסח לראש מועצת חכמי התורה, הרב עובדיה יוסף. ישי הוכיח כי הוא סוחר ממולח, המצליח לגייס תקציבים והטבות בעבור בוחריו גם בשנת מיתון. לפני חצי שנה הסכימה יו"ר קדימה, ציפי לבני, שניסתה בלא הצלחה להקים ממשלה, להקצות 800-950 מיליון שקל לקצבאות הילדים ולמוסדות חרדיים. ישי סירב אז - וכעת סגר עסקה מניבה עם נתניהו.

הקופון שקיבל ישי מנתניהו בולט על רקע ההסכם בעלות של 322 מיליון שקל שנחתם עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. הבשורה הגדולה של ישי לבוחריו היא שהישיבות החרדיות והתורניות יינקו מעטיני תקציב המדינה כמיליארד שקל בשנה, לעומת 770 מיליון שקל בפועל כיום. הכספים האלה ייכללו בתקציב המדינה, כך שראשי המפלגות החרדיות לא יצטרכו להזדקק מדי שנה לחסדי שרי האוצר.

ההישגים של ישי טמונים גם באותיות הקטנות. באחד הסעיפים מוענקת לבעלי הסמכה לרבנות חסרי תואר אקדמי האפשרות להתמודד על תפקידים בשירות המדינה. בנוסף, ישי עיגן בהסכם את עצמאותו ותקצובו של החינוך החרדי, כך שגם אם תופעל בחינוך החילוני רפורמה - היא לא תחול על מערכת החינוך החרדי.

בעוד שבועיים, כשישיר ישי בליל הסדר "מה נשתנה", הוא יוכל להוסיף כי גם נתניהו השתנה: לאחר שקיצץ בקצבאות כשהיה שר אוצר הוא מגדיל אותן כראש ממשלה - ובנוסף מגדיל ביד נדיבה את התקציבים לחרדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד