ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

התוצאה: 3:2. יש הארכה!

הוועדה המדינית של ויזניץ' התכנסה לישיבת חירום. השאלה על הפרק: להצטרף למהלך פילוג בראשות ליצמן או להישאר ב'יהדות התורה'? ההחלטה אחרי ישיבה עם ה'סיעה המרכזית' • דיווח מיוחד

כנס של ויזניץ למען יהדות התורה. תמונת ארכיון
כנס של ויזניץ למען יהדות התורה. תמונת ארכיון

קשים חייו של כתב פוליטי בימים אלו. חברי הכנסת נוטים למלא פיהם מים, בכל הנוגע להכרזות רשמיות. את הגרסאות לאירועים המתרחשים הם מעדיפים לתת תחת גירסת "גורמים בכירים", ועוד נוסחאות כאלו ואחרות.

לאירועים המתרחשים בימים אלו ישנם אין-ספור גרסאות, והקושי העיקרי הוא לבחור את הגירסה הנראית האמינה ביותר, ולהגישה לקהל.

גם כינוס הוועדה המדינית של חסידות ויזניץ', שהתקיים היום (ה) בשעות הבוקר, מוציא מספר גרסאות לנאמר, כאשר כל אחד נשבע בנקיטת חפץ, כי גרסתו היא היא הנכונה. ושוב, המרואיינים הם בכירים בחסידות, שאינם מעונינים לחשוף את שמם לכלל הציבור.

כתבות נוספות בנושא:

ויוותר יעקב לבדו
ויזניץ' שוקלת הליכה לאופוזיציה • חשיפה
הנקמה של פרוש: ליצמן הובס
העיקר (לא) הבריאות
הכנסת אישרה - הממשלה יצאה לדרך


הוועדה המדינית של חסידות ויזניץ' ("לא בדיוק הוועדה המדינית", מסביר הבכיר, "אלא כינוס של אנשים המחליטים") , שהתכנסה כדי להחליט על מתווה הפעולה של החסידות במישור הפוליטי, התכנסה גם בכדי ללקק את הפצעים. שכן, למרות שעמדתה לא תשפיע על המהלכים בתוך 'יהדות התורה', נהפכה ויזניץ' למוקד המחלוקת במפלגה. מעשיה יקרבוה ומעשיה ירחקוה. מה שלא תעשה, היא מוכרחת לתפוס צד.

ותפיסת צד מעולם לא הייתה הצד החזק שלהם.

כבר בבוקר פירסמה הסיעה המאוחדת הבהרה בעיתון 'המודיע'. עיקרי הדברים הובאו כבר אמש באתר 'בחדרי חרדים'. ההבהרה באה להבהיר למי שזקוק להבהרה, כי חסידות ויזניץ' הולכת יד ביד עם הסיעה המרכזית, וכי היא תמכה באופן מוחלט בח"כ יעקב ליצמן לראשות ועדת הכספים. אך לצערם הגדול לא התרחשה הצבעה.

המודעה המדוברת לא באה לתת זריקת אגו לח"כ יעקב ליצמן. היא הרבה יותר מזה. ויזניץ' מאותת שהיא הולכת עם גור בכל מצב, למרות שבסיטואציה הנוכחית היא יכולה להפסיד רבות. חברים לא זונחים. אין ספק שבווזיניץ' יש אסכולה נוספת האומרת, שצריך להתנער מחיבוקה של גור, ולקחת את משרד הבריאות בלי להסתכל אחורה. כאמור, העמדה הרשמית של החסידות, שונה לחלוטין.

שלא לציטוט, בוויז'ניץ כועסים על ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שמגלה לדעתם עצמאות יתר. ההבהרה כי לו הייתה הצבעה - היה מוזס תומך בליצמן, לא מסבירה את העובדה, למה מוזס לא קם ועזב את הישיבה, או לכל הפחות לא מחה על ההחלטה. פרוטוקול הסיעה לא מייחס למוזס שום אמירה נגד ההחלטה שהתקבלה. קשה לשפוט אותו, כשלנגד עיניו הוא רואה את סוללת היועצים שמחכים לו במשרד הבריאות. אבל ההכחשות הנמרצות, מגיעות לאחר מעשה. הרבה לאחריו.

הוועדה המדינית, ישבה במשך מספר שעות, וניהלה ויכוח נוקב. כשהשאלה העומדת על הפרק היא: ויזניץ'- לאן? הסיכום הרשמי של הישיבה מלמד שלא התקבלה כל תוצאה. אחר הצהריים צפויים נציגי הוועדה לשבת עם אנשי הסיעה המרכזית, ומחר בשעות הבוקר ישבו בשנית, בהרכב מצומצם של שלושה חברים על מנת להגיע להחלטות. על מנת לקבל החלטות. ("למרות שזה היארצייט של האמרי חיים ויום חשוב מאוד בחסידות, החלטנו לשבת על המדוכה. הנושא מספיק חשוב", אומר הבכיר).

הבחירה היא קשה מאוד. היא בין רע לרע מאוד. מה שלא יעשו, הם לא יצאו טוב. האם יצטרפו לליצמן, ויפלגו את אגודת ישראל, או שיבגדו בסיעה המרכזית שהלכה איתם לאורך שנים רבות, ועזרה להם לאורך השנים.

ליצמן דורש להתפלג. הוא טוען שפרוש עשה מעשה שלא ייעשה, ואין לו מקום ב'אגודת ישראל'.

בוויזניץ' טוענים, אנחנו נפסיד הכל. גם נפיל את 'אגודה', נישאר בלי תפקיד, ובשביל מה? על ויכוח של שני אנשים. למה אנחנו צריכים להיות צד בסיפור?

הדעה הרווחת בוויזניץ' שהחסידות לא תלך על מהלך של פילוג. בשביל מה להם? אבל אחרי האירועים של הימים האחרונים, שום דבר כבר לא יפתיע. בכל מקרה, גם אם יודיעו ליצמן ומוזס שהם פורשים מהסיעה, צפוי ח"כ גפני לכהן כיו"ר ועדת הכספים, ומאיר פרוש כסגן שר הבריאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד