י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחקר חדש: מרק עוף תורם להורדת לחץ הדם

עכשיו זה רשמי: חוקרים יפנים גילו כי אכילת פולקע של עוף מסייעת בהורדת לחץ הדם. מתברר שהפולקע מכילים ארבעה חלבוני קולגן, שהתערובת ביניהם יוצרת אפקט הזהה לאנזים ה-ACE

מחקר חדש: מרק עוף תורם להורדת לחץ הדם
זיכרונית


מחקר חדש שערכו חוקרים יפניים מגלה, כי מרק עוף עם קניידלך - המאכל היהודי המסורתי - תורם להורדת לחץ הדם. כך מדווח העיתון 'מעריב'.

מרק העוף ידוע זה מכבר כ"תרופת סבתא" למלחמה בהצטננות, אבל זו הפעם הראשונה שנמצאה בו תועלת נוספת בעלת משמעות תרופתית. צוות החוקרים, ובראשו ד"ר איי סאייגה מאוניברסיטת אוסקה, טוען שהמאכל היהודי המסורתי תורם להורדת לחץ הדם.

בדיווח לכתב עת מדעי בינלאומי העוסק בכימיה של המזון ומוצרי חקלאות ויוצא לאור מטעם החברה האמריקנית לכימיה, אחד הארגונים היוקרתיים בעולם בתחום זה, ציינו החוקרים היפנים כי מתברר ששוקיים (פולקע) ורגליים של תרנגולות - שבמדינות רבות משליכים אותן לפח כפסולת לפני הבישול, אבל הם רכיבים חיוניים לבישול מרק העוף היהודי - מכילים ארבעה חלבוני קולגן, שהתערובת ביניהם יוצרת אפקט הזהה לאנזים ה־‭,ACE‬ שהוא כיום רכיב מרכזי בתרופות להורדת יתר לחץ דם וגם לשמירה על איזונו לאורך זמן.

עוד ציין הצוות היפני בדיווחו, כי במחקרים קודמים התברר שחזה עוף מכיל גם הוא חלבונים אלו, אלא שבחינת כמויות העלתה כי בחלק בשר עוף זה הכמויות קטנות מדי מכדי לבסס עליהן ייצור תרופות לאותה מטרה: הפחתה של שיעורי לחץ דם גבוהים. לעומת זאת, השוקיים והרגליים של העוף עשירות יותר באותם חלבונים.

ד"ר סאייגה מסר כי הוא ואנשיו מיצו במעבדה משוקי העוף את הקולגן - החלבון המהווה מרכיב עיקרי בררקמת החיבור הסיבית הלבנה כמו גידים, עור, עצמות, רצועות וסחוס - ובחנו את יכולותיו לפעול כמו "מעכב ‭"ACE‬ להפחתת לחץ הדם. הניסוי הוכתר בהצלחה, ובמהלכו גם זוהו ארבעה חלבונים שונים ברקמת הקולגן ש"הם בעלי פעילות גבוהה של 'מעכב ‭."ACE'‬

עכברי מעבדה ששימשו כמודל אנושי עם ערכים גבוהים של יתר לחץ דם, מסרו המדענים היפנים, הוזנו בחלבונים הנ"ל והתוצאות היו מרשימות: באופן ממעותי ולאורך זמן רב החלבונים הפחיתו את ערכי לחץ הדם הגבוהים.

הגם שבדיווח היפני צוין כי יהודים נוהגים לצרוך מרק עוף עם קניידלך בפסח, הופיעה בהודעה לתקשורת מטעם כתב העת המדעי הערה כי באשר לקניידלך שבמרק עצמו - אין הוכחה שהם יכולים להוות מעין תרופה, למעט, כמובן, יצירת תיאבון בריא אצל מי שאוכל אותם.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד