ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

המאה של הדיכאון

לא תאמינו אבל דיכאון הוא הסיבה המובילה לנכות ולמחלות בגילאים הצעירים שבין 20 ל-45. בתקופה זו של החיים מתחילים רוב המקרים של דיכאון חריף, הפוגע בריכוז, במוטיבציה, בשינה, באכילה, בעבודה ובלימודים

המאה של הדיכאון


הנה אתם בתחילת החיים עליהם חלמתם: את/ה במעבר מן הישיבה לכולל או בסוף הסמינר ולפני תחילת עבודה. אבל המתח המתמיד, המאמץ שאינו נגמר והמחסור בשעות שינה הם מתכון בטוח לעצבנות ולדיכאון, המובילים בין השאר לאכילה בלתי מסודרת ולתזונה לקויה, המבוססת על ג'אנק פוד וסוכרים.

בתקופה זו של החיים מתחילים רוב המקרים של דיכאון חריף, הפוגע בריכוז, במוטיבציה, בשינה, באכילה, בעבודה ובלימודים. הוא גם הסיבה המובילה למחלות ולנכות בגילאים הצעירים הללו שבין 20 ל-45.

אך אם אתם קשובים למצב ומודעים לו אפשר לשנותו.

אם אתם נמשכים לשוקולד ולממתקים – אתם מצליחים אמנם לשפר את מצב הרוח שלכם לטווח קצר, אך בטווח הארוך הסוכרים הללו רק יגרמו לרמת הסוכר בדמכם לקפוץ מעלה-מטה ויחמירו את הדכדוך והעצבנות.

מה לעשות?

1. החליפו את הסוכרים הפשוטים בפחמימות מורכבות, קטניות, ירקות ופירות העוזרים לשמור על רמת סוכר קבועה בדם ועל הפרשה יציבה של סרוטונין במוח שתפקידו לגרום לרגיעה. שלבו בתפריט 3-4 פעמים בשבוע דג ממעמקים (סלמון, מקרל או בקלה) להשגת אומגה 3 – חומצת שומן חיונית שהוכחה כעוזרת לפעילות מוחית תקינה ולמצבי דיכאון ולחץ.

2. צאו להליכה או לריצה קלה או לכל פעילות גופנית של חצי שעה פעמיים שלוש בשבוע. מחקרים העלו שפעילות גופנית בלתי מאומצת מעין זו יעילה יותר מתרופות נוגדות דיכאון ושהשפעתה הברוכה תורגש תוך כמה ימים בגלל העלייה ברמת הסרוטונין המשפיעה לטובה על מצב הרוח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד