י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רוכבת על "כיפת ברזל": רפאל תנסה לגייס חצי מיליארד שקל

החברה שתנסה לגייס באמצעות הרחבת סדרת אג"ח, לא נסחרת בבורסה וההנפקה תתבצע למוסדיים בלבד • מיטב חיתום וכלל פיננסים חיתום יובילו את המהלך

  • י"ט אדר התשע"ב
כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר
כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר

על רקע ההסלמה הביטחונית בדרום הארץ והשימוש הרב במערכת "כיפת ברזל", החליטה מפתחת המערכת רפאל לצאת בהנפקה של 500 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית למוסדיים בדרך של הרחבת סדרה ב', שכיום נסחרת בהיקף של כ-68 מיליון שקל. ההנפקה תתבצע למוסדיים בלבד, משום שרפאל הונפקה ללא תשקיף ואינה נסחרת בבורסה, אלא האג"ח שלה מוחזקות רק בידי המוסדיים.

מדובר בסדרה הצמודה למדד ונושאת ריבית של 4.7%, כאשר הריבית משולמת כל רבעון עד לסוף מארס 2018, והקרן אמורה להיפרע בחמישה תשלומים שווים. הסדרה תהיה בעלת מח"מ (משך חיים ממוצע) של 3.74 שנים. את החיתום יובילו כלל פיננסים חיתום ומיטב הנפקות פיננסיות.

רפאל מפתחת ומייצרת אמצעי לחימה במסגרת שלוש חטיבות - טילים, מערכות וחימוש וחטיבת מנור. יצרנית הטילים הציגה ב-2011 הכנסות של כ-7.08 מיליארד שקל ורווח נקי של 396 מיליון שקל. נכון לסוף 2011, הסתכם הונה העצמי של החברה ב-2.616 מיליארד שקל, והיווה כ-% 34.5 מהיקף המאזן.

ביולי 2011 העלתה מדרוג את דירוג האג"ח מסדרה א' של החברה מ-Aa1 K לדירוג של Aaa עם תחזית יציבה, והעניקה דירוג של Aaa למסגרת גיוס נוספת של אג"ח מסדרה א' בסך של עד 400 מיליון שקל. "העלאת הדירוג נובעת משיפור עקבי ומתמשך בתוצאות הפעילות של החברה לצד הפגנת חוסן פיננסי גבוה, הנשען על רמת מינוף נמוכה ונזילות גבוה מאוד", ציינה החברה אז. "הדירוג נתמך בהיותה של רפאל בעלת מיצוב עסקי מעולה בתחום הליבה של מערכות טילים מתקדמות ומושתתת על יכולת טכנולוגית גבוהה מאוד וניסיון מבצעי".
רפאל כיפת ברזל מכירת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד