כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אל על פיטרה 231 עובדים וצימצמה ההפסד הנקי ב-45%

הנהלת אל על: "לאור האתגרים העומדים בפנינו, נמשיך במימוש התייעלות וגיבוש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח אשר יאפשרו לעמוד בפני התחייבויות בעתיד הקרוב"

מטוס אל על. צילום: פלאש 90
מטוס אל על. צילום: פלאש 90

חברת התעופה אל על פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. החברה הציגה יציבות בהכנסותיה וחיסכון בעלויות אשר הובילו לצמצום הפסדים, הן בשורה התפעולית והן בשורה התחתונה. כמו כן, הכניסה החברה לקופתה יותר מזומנים מאשר בתקופה אשתקד.

ההכנסות הרבעוניות של אל על עלו ב-1% לעומת הרבעון אשתקד והסתכמו ב-429 מיליון דולר. במקביל, צימצמה החברה את ההוצאות ההפעלה בכ-4% באמצעות הקטנת מספר העובדים, ומכרה שני מנועי CFM שהניבו רווח של 8.7 מיליון שקל. כל אלו הובילו לצמצום ההפסד התפעולי מ-53.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-24 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012.

אומנם הביקוש לנסיעות חו"ל ותנועת הנוסעים בנתב"ג גדל ב-2.5% אך כמות המטען המוטסת הצטמצמה ב-4.2%. אילו אל על סבלה מירידה הן בהטסת נוסעים והן מכמות המטענים, כך שנתח השוק במגרש הביתי שלה קטן מ-38.2% ל-36.6%.

כמו כן, מחירי דלק סילון - חומר גלם קריטי לפעילות החברה - המשיכו לעלות ב-9.1%. כך על מנת להקטין צריכת דלק, שיפרה החברה את שיעור התפוסה ב-0.7% וביצעה עסקות גידור לשינויים במחירי הדסק הסילוני. בנוסף, הגדילה המדינה את שיעור השתתפותה בהוצאות הביטחון.

ההפסד הנקי אומנם הצטמצם כתוצאה מפעילות השוטפת אך בשיעור מתון יותר מהרווח התפעולי - בשל גידול בהוצאות מימון כתוצאה מעלייה בריבית הליבור והוצאות על עסקות גידול במט"ח. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של 23.5 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 43 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים החיובי שנבע מפעילות השוטפת של אל על גדל ל-65 מיליון דולר בהשוואה ל-56.5 מיליון ברבעון המקביל.

בחברה מדגישים כי במהלך הרבעון הראשון התמודדה אל על עם התחרות הגוברת והעלייה במחירי התשומות. החברה התאימה את היקף פעילותה לביקושים המסחריים וכך צימצמה את הפסדיה. באל על אמרו היום כי "לאור האתגרים העומדים בפני החברה, לרבות התחרות, בכוונתה לפעול למימוש התייעלות וגיבוש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח אשר הוצגה בפני דירקטוריון ונמצאת בהליכי גיבוש וכן להמשיך בביצוע פעולות פיננסיות. הנהלת החברה מעריכה כי תוכנית התייעלות זו תאפשר לחברה לעמוד בפני התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין".

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, אמר: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2012 הושפעו מהמשבר העולמי, עליית מחירי הדלק והתחרות בענף התעופה. החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון הראשון של שנת 2012 הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. שעות הטיסה המשוקללות פחתו בכ-9.8%, כמות המושבים שהחברה הציעה קטנה בכ-4.8%. הניהול התפעולי של החברה היה יעיל יותר והתבטא בקיטון בהוצאות ובהקטנת מצבת העובדים בכ-231 עובדים. במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, נרשמה עלייה חדה של כ-30% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט ועליה של כ-10% במכירות הישירות".

סך התחייבויותיה של החברה כלפי הבנקים הזרים והמקומיים הוא 2.7 מיליארד שקל. מתוכם, על החברה לפרוע כ-410 מיליון שקל במהלך השנה הקרובה כאשר בקופתה נזילים כ-580 מיליון שקל (152 מיליון דולר). הונה העצמי של אל על מסתכם, נכון לסוף הרבעון הראשון, ב-142 מיליון דולר בהשוואה ל-231 מיליון דולר בסוף רבעון המקביל.

יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי, פנה היום (ה') להנהלה בדרישה לנקוט עוד צעדי ייעול מבלי לפגוע חד צדדית בעובדים בעקבות פרסום תוצאות הדו"ח. אדרי אמרה ל-TheMarker כי "בידי הנהלת אל על נמצאים כל הנתונים והיא יכולה לבצע עוד הרבה צעדי ייעול, כפי שעשתה ברבעון זה, מבלי להטיל את המשקל על העובדים ומבלי לפעול מולם באופן חד צדדי". לדבריו, "בהדברות ובשיתוף פעולה נוכל לצעוד יחד למחוזות טובים יותר".
אל על מטוס נוסעים נתב"ג רבעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד