י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תם עידן? אין הפגנות בכיכר ציון - בגלל הרכבת

פעילי המחאה החברתית פנו למשטרה בבקשה לערוך הפגנה בכיכר ציון או כיכר פאריס במרכז ירושלים • ואז התברר: המדינה התחייבה לרכבת הקלה לא לחסום רחובות באזור

הפגנה בכיכר ציון. צילום ארכיון
הפגנה בכיכר ציון. צילום ארכיון

עד לא מזמן נחשב 'כיכר ציון' ל'כיכר ההפגנות הגדולות'. האם מדובר בחתיכת היסטוריה?

הסכם שנחתם בין המדינה לבין חברת סיטי פס, זכיינית הרכבת הקלה, קובע כי לא ניתן יהיה להפסיק את פעולת הרכבת בין היתר על ידי חסימת הרחובות באזור, ובכך מונע למעשה קיום הפגנות בכיכר ציון. כך חושף 'הארץ'.

הנושא נחשף כאשר פעילי המחאה החברתית בירושלים פנו למשטרה בבקשה לערוך הפגנה של 5,000 איש בכיכר ציון או בכיכר פאריס, אשר היו מוקדי מחאה בקיץ שעבר.

גורם במשטרה הסביר להם שאין לקיים הפגנות בכיכר ציון או לסגור את הרחובות באזור כיכר פאריס, שכן חסימת צירי התנועה באזור רחוב המלך ג'ורג', תשבש את תנועת הרכבות.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'הארץ' כי "המשטרה תאפשר מחאה לגיטימית, חוקית ומאושרת, ועם זאת תשמור על האיזון שבין חופש הביטוי לשגרת החיים וחופש התנועה. בשנה שעברה פגעו המחאות החברתיות פגיעה קשה בשגרת החיים. השנה הציעה המשטרה למארגנים מקומות חלופיים הרחוקים בכ-200 מטרים בלבד ממקומות ההפגנה המבוקשים. אתרים חלופיים אלה לא יגרמו להשבתת הרכבת הקלה ולפגיעה בשגרת החיים של התושבים".

מסיטי פס נמסר ל'הארץ' כי "ההחלטה על תוואי הנסיעה של הרכבת הקלה נקבעה על ידי המדינה, בדיוק כמו ההחלטה האם לאפשר קיום הפגנה. בניגוד לאוטובוסים, שלהם יש נתיב חלופי המאפשר עקיפות, לרכבת הקלה יש רק נתיב נסיעה אחד, ולכן כל אירוע שמתרחש לאורך התוואי עלול לעצור את פעילות הרכבות לחלוטין".
כיכר ציון כיכר פאריס הפגנה ימין הרכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד