ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

גורם ב'אתרא קדישא': "אין הוכחות לגביית פרוטקשן"

האם 'אתרא קדישא' גובה 'פרוטקשן' מיזמי נדל"ן ופוגע באתרי מורשת? • בתגובה לכתבה שפורסמה ב'אולפן שישי', מגיב לראשונה גורם בארגון • צפו בכתבה ובתגובה

הפגנה נגד חילולי קברים. צילום ארכיון
הפגנה נגד חילולי קברים. צילום ארכיון



ביום שישי האחרון שודרה כתבת תחקיר בתוכנית 'אולפן שישי' בערוץ 2 נגד ארגון 'אתרא קדישא'.

בכתבה הארוכה הוצג הארגון - המציג עצמו כלוחם נגד חילולי קברים - כמי שגובה 'פרוטקשן' מיזמים, ובנוסף, פוגע באתרי המורשת ברחבי הארץ.



יו"ר רשות העתיקות, שוקה דורפמן, כינה את אנשי הארגון "טרוריסטים".

ארכיאולוגים סיפרו על ההתנכלות האישית שעברו ואיש 'האגודה למניעת חילולי קברים', אהרל'ה יקטר, אמר מפורשות כי אנשי הארגון גובים פרוטקשן כדי לשמור על שקט תעשייתי.

בסיום הכתבה נאמר כי במשטרת ירושלים החליטו להקים צוות חקירה מיוחד שיבדוק את הטענות.

"אנחנו טרוריסטים?!"

גורם בארגון 'אתרא קדישא' הגיב הבוקר (א') בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לכתבה ששודרה.

• אתה מסכים עם כך שהארגון גובה פרוטקשן מיזמים?

"אין ולו הוכחה אחת בכתבה שהארגון גובה פרוטקשן. במשך ימים ארוכים עמלו בערוץ 2 על כתבה, אך אף אחד מהיזמים בפרויקטים שונים בארץ כנראה לא הסכים להתראיין ולומר את מה שניסו לרמוז לאורך כולה, דבר המוכיח עד כמה הטענה הזו משוללת כל יסוד.

"היחיד שעמד מול מצלמת הערוץ ואמר את הדברים (ארהל'ה יקטר. י.א.) עלול להיתבע בתביעת דיבה, שכן אין לטענה זו אף לא הוכחה אחת וכאמור היא משוללת כל יסוד".

באשר לניסיון לקשר בין הפגיעה באתרי מורשת בארץ להפגנות הארגון, הוא משיב: "גם כאן הוכח כי אנשים מעלים טענות, אך מפחדים לעמוד מאחוריהן. זהו שקר וכזב. המשטרה הוצגה במהלך התחקיר תחת ציטוטים מפיו של "גורם בכיר" - דבר שיכול להמחיש עד כמה טענה זו וטענות אחרות שהועלו בשמו של הגורם הן שקריות".

הגורם בארגון מוסיף כי הוא מביע תמיהה על כך שבכתבה שורבבו ההפגנות נגד בניית חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון. "אין אדם ששכח כי צמרת המדינה התגייסה כולה למען הריסת קברים ובניית חדר המיון, עד כה לא נבנה חדר המיון המדובר והקברים נהרסו ללא סיבה".

הוא גם מתייחס לכך שברשות העתיקות כינו את המפגינים "טרוריסטים". "אדם שתפקידו להרוס ולפגוע בקברי יהודים הוא הטרוריסט. משעשע שברשות כינו אותנו כך בעוד אין קשר בין הפגיעה וההרס באתרי המורשת לבין ההפגנות שמתקיימות".

הגורם מברך על הקמת צוות החקירה במשטרת ירושלים: "אנחנו שמחים ומברכים על כך ואנחנו מאמינים שהאמת תצא לאור כשבמשטרה יבינו שבכתבה אין טענות אמיתיות שיכולות לשמש עבורם קצה חקירה".

לסיום הוא אומר: "המפגינים פועלים לפי הוראת הגר"ד שמידל, וכל זמן שהוא לא מקבל הוראה מנשיאי הארגון להפסיק את ההפגנות במקום ספציפי - הדבר לא ייפסק. אנחנו נלחמים נגד הפגיעה בקדושת הקברים, ואף אחד לא יעצור אותנו".
אתרא קדישא ערוץ 2 אולפן שישי רשות העתיקות פרוטקשן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד