כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרויקט חדש בירושלים יכלול עשרות דירות המיועדות להשכרה

חברת פרץ בוני הנגב תקים 156 דירות בעיר, מחציתן להשכרה. עם זאת, לא מדובר בדיור בר השגה שכן הן יושכרו ב-6,200 שקל בממוצע

  • כ"ד סיון התשע"ב
צילום: עוזי ברק
צילום: עוזי ברק

אבן הפינה של פרויקט "משכנות משואה" בדרום מערב ירושלים הונחה השבוע. הפרויקט, אותו תבנה חברת פרץ בוני הנגב, יכלול 156 יחידות דיור בשני מגדלים - חצי מהן מיועדות להשכרה.

עיריית ירושלים יזמה את הפרויקט, והמכרז לרכישת הקרקע פורסם על ידי מינהל מקרקעי ישראל בתחילת 2011. חברת הייזום והבנייה פרץ בוני הנגב רכשה את הקרקע תמורת 56 מיליון שקל, המשקף מחיר ממוצע של 360 אלף שקל ליחידת דיור. את הרעיון לשלב בפרויקט דירות להשכרה הגה סגן ראש העיר ירושלים, קובי כחלון, שקיבל גיבוי מראש העיר, ניר ברקת.

"היה קשה מאוד לשכנע את משרד האוצר להסכים למכרז הזה. עבור מכרז רגיל היה המשרד מקבל 30%-50% יותר על הקרקע. זו הפעם הראשונה שבאוצר הבינו שדירות להשכרה הן מוצר תחליפי ליחידות דיור רגילות", מספר כחלון.

ואולם, אין מדובר בדיור בר השגה. החברה היזמית תזכה להטבות מס במסגרת הפרק השביעי לחוק עידוד השקעות הון ("נוהל בניינים להשכרה למגורים"). זאת בתנאי ששכר הדירה הממוצע בבניין לא יעלה על 6,200 שקל. מדובר במחיר גבוה, שיאפשר ליזם להשכיר את הדירות במחיר השוק שלהן, ללא הנחות לשוכרים.

לעיריית ירושלים יש שורה ארוכה של מתחמים, שמיועדים למסלולים החדשים של משרדי האוצר והשיכון, בעקבות ועדת טרכטנברג. אחד מהם הוא החלק הצפוני של משרד החוץ הישן, שנחשב יוקרתי במיוחד. בתוכנית מתאר מאושרת סומנו 20% מיחידות הדיור במתחם כמיועדות להשכרה. הכנסת סעיף ההשכרה לתוכנית נעשה, לדברי כחלון, באישור של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה שרית דנה והיועץ המשפטי של משרד הפנים יהודה זימרת.

"שכירות לטווח ארוך תשרת מגוון אוכלוסיות", אומר עמית פוני, מנהל תחום דיור בהישג יד ברשות לפיתוח ירושלים. "למשל, משפחות שאין להן הון עצמי מספק כדי לקחת משכנתא, אך לא רוצות לנדוד מדירה לדירה. גם משפחות שמבקשות לגור בשכונה לפני שירכשו בה נכס ייהנו מהפרויקט".
ירושלים נדלן השכרה דרום מערב ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד