כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בכיר ברשות העתיקות קיבל איומים על חייו

ל"ל. מנסה לפתח למשהו גדול יותר

ביממה האחרונה קיבל אחד מבכירי רשות העתיקות איומים על חייו ועל חייהם של בני משפחתו. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במכתב שנשלח לביתו והיה ממוען עבור רעייתו נכתב, כי באם הוא לא יחדל מחילולי הקברים ברחבי הארץ - יהיה לכך השלכות רבות.

שולחי המכתב האנונימיים איימו גם ברצח.

למקורביו סיפר כי הוא מתלבט האם להגיש תלונה במשטרה. "אני מקבל איומים והטרדות כל הזמן", אמר להם. "מידי פעם זה חוצה קווים אדומים". אחד מחבריו - גם הוא מתחום הקברים - אמר לו כי הוא חייב להגיש תלונה במשטרה. "הכתובת נמצאת על הקיר". הדברים נחשפו בתוכניתו של אברהם פרסטר ב'קול חי'.

בעבר עבר אותו בכיר מסכת איומים והטרדות קשה. כך למשל, נוקבו צמיגי מכוניתו, הותז חומר הגורם לריח רע מחוץ לדלתו, התקיימו הפגנות בסמוך לביתו ואף אטמו לו את מנעולי הדלת.

בתקופה מסוימת אך הוצב מאבטח בפתח ביתו.

האיום המדובר הגיע יממה לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' אודות האיומים שקיבל שלום פריד יועץ משרד הדתות לענייני קברים. פריד טען כי מי ששיגר את האיומים לביתו הם אנשי 'אתרא קדישא' איתם עבד במשך 25 שנה.

במכתב שהגיע לתיבת הדואר הפרטית בביתו שבפתח תקווה והיה גם הוא ממוען לרעייתו נכתב נוסח קללה, חרם ונידוי נגד פריד, "הננו להודיע כי יש דין ויש דיין ובאם לא יחדל ממעשיו הנפשעים לאלתר, הרי שישנם דרכים נוספות כיצד לגרום לו אזלת יד, חידלון וקיפאון באופן מוחלט ונחרץ", כתבו במכתב.

בהמשך גם צורף "נוסח קללה, חרם ונידוי על פי נוסח עתיק". עוד נכתב: "וכפי הידוע השפעתו של החרם חלה תיכף ומיד וזכות תולה לו עד שלוש שנים - לכל היותר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשטרה בודקת את הרקע לאיומים בניסיון למצוא את האחראים למשלוח המכתבים.
איומים רשות העתיקות משטרה רצח שלום פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד