כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אחרי תעריפי השיחות: מחירי המכשירים יוזלו

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה פטור מרישיון סחר בסלולרים כדי להגביר התחרות • ומה השיבו לנציג הצבא שטען כי יש מכשירים שעולים לשבש את 'כיפת ברזל'?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום (א') את צו התקשורת שעוסק בפטור מאישור סוג ופטור מרישיון סחר למכשירים סלולאריים, שנועד להגביר את התחרות בשוק המכשירים.

היו"ר שאמה-הכהן אמר בפתח הדיון כי "מדובר בעוד צעד מבורך שמוביל משרד התקשורת, יחד עם הוועדה, למען צרכני הסלולר במדינה".

לדבריו, "בעוד בעולם רואים היצע גדול במחיר נמוך, כאן הריכוזיות בענף ומספר היבואנים המצומצם גורמים לכך שהצרכנים זוכים להיצע מצומצם, המכשירים מגיעים בעיכוב, מחירם יקר יותר ואין תחרות אמיתית. אחרי שמחירי שימוש בסלולר בשיטת הכל כלול ירדו לכ-99 שקל בחודש – מחיר המכשיר הפך ליקר יותר מהשירות ואין תרופה יותר טובה לכך מהסרת חסמים".

שר התקשורת, משה כחלון, שיבח את הוועדה על "שיתוף הפעולה יוצא הדופן למען הצרכנים" ואמר כי הוועדה חרתה על דגלה לסייע לצרכנים בישראל. הוא אף הודה ליו"ר שאמה-הכהן אמר כי בעזרתו בוצעו שינויים רבים לטובת הצרכנים, בתחום הסלולר ובתחומים נוספים. השר כחלון הוסיף כי אישור הסוג ורישיון הסחר יצרו חסמים שהובילו למצב שבעולם מחירי המכשירים נמוכים בעשרות אחוזים. "אין זה מתפקידה של המדינה לבדוק את מכשירי הסלולר ואני מקווה שהסרת החסמים תוביל לגיוון במכשירים, ריבוי יבואנים וירידה במחיר כדי שקניית מכשיר סלולארי תפסיק להיות כמו קניית דירה.

במהלך הדיון טען נציג הצבא, סגן אלוף אשר ביטון, כי יש מכשירים שעלולים לשבש את כיפת ברזל וביקש לדעת כיצד מתכוון משרד התקשורת להיערך לאכיפה, כך שיימנעו כניסת מכשירים שאינם עומדים בתקנות. השר כחלון השיב לו ואמר כי המשרד עיכב כבר כמה פעמים, מטעמי ביטחון, כניסה של מכשירים מתקדמים כמו האייפד והפך ללעג ולקלס כשבסוף הסתבר שהאיומים לא היו ולא נבראו.

סמנכ"ל ספקטרום במשרד התקשורת, נתי שוברט, אמר כי מעולם לא נאסרה כניסת מכשיר לארץ בגלל סכנה ביטחונית. "צריך לרוץ קדימה והצבא לא יכול לעכב כל דבר", אמר השר כחלון. מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר כי בכוונת המשרד לפנות למשרד האוצר על מנת לקבל אישור להעסיק פקחים שיפקחו על הנושא לאחר שהמכשירים מגיעים לארץ. סא"ל ביטון ביקש כי הוועדה תקבע שהצו יכנס לתוקף לאחר שיחלו הפקחים לפעול, אולם הוועדה לא קיבלה את הצעתו והסתפקה בהצהרת המנכ"ל. כמו כן נקבע כי הצו ייכנס לתוקף תוך 30 יום מפרסומו. היו"ר שאמה-הכהן אמר כי הוא יהיה מוכן לבחון את הנושא שוב אם שר הביטחון יפנה לוועדה ויסביר לה מדוע הוא חושב שהצו יפגע בביטחון.
ועדת הכלכלה כרמל שאמה-הכהן משה כחלון אלוף אשר ביטון נתי שוברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד