י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחריד: מה הורג רבע מהישראלים?

גורם המוות השני: מחלת לב • שיעור התמותה מסוכרת בישראל גבוה מהממוצע באירופה • משרד הבריאות: הישראלים אוכלים מזון לא בריא, מעשנים ולא עושים ספורט

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

סרטן הוא גורם התמותה מספר אחת בישראל בעשור האחרון ומהווה הגורם לכרבע ממקרי המוות. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ג).

דו"ח של סיבות המוות בין השניים 1999-2009, שנאספו מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מציג את נתוני גורמי המוות בקרב כלל האוכלוסיה.

המחקר מצא כי שיעור סך כל הפטירות ב-2009 עומד על 497 לכל 100 אלף נפש והוא נמוך בהשוואה לארצות הברית ומרבית מדינות אירופה.

גורם המוות השני בשיעורו היא מחלת לב, שמהווה כחמישית מכלל הפטירות בקרב נשים וגברים.

יחד עם זאת, מהנתונים עולה שדווקא במחלות הלב והסרטן, שהן שני גורמי המוות המשמעותיים ביותר, הישראלים מתים פחות משאר העולם.

מחלת הסוכרת עקפה את מחלות כלי הדם במוח בשיעור התמותה משנת 2008 והפכה לגורם התמותה מספר שלוש, ומחלת כליה ניצבת כגורם במקום החמישי.

חמשת הגורמים המובילים מהווים קרוב ל-60% מכלל מקרי הפטירות בארץ.

חשוב לציין, כי שיעור התמותה מסוכרת בישראל גבוה פי 2.5 מהשיעור הממוצע ב-19 מדינות באירופה. גם התמותה ממחלות כליה גבוהה בישראל כמעט פי 3 לעומת אירופה.

במשרד הבריאות מסבירים שהסיבות לנתונים האלה נעוצות בכך שהישראלים אוכלים יותר מזון לא בריא, מעשנים יותר ולא משקיעים מספיק בספורט.
סרטן בריאות פטירה מחלה לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד