ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שיטת הניהול הנוראית שגרמה למיקרוסופט לאבד את היצירתיות

מאז 2000 נכשלה מיקרוסופט בכל תחום שנכנסה אליו: ספרים אלקטרוניים, חיפוש, מוזיקה, מדיה חברתית. מגזין 'ואניטי פייר' עומד לצאת בכתבה שנוקבת באשמים הישירים לנפילה

שיטת הניהול הנוראית שגרמה למיקרוסופט לאבד את היצירתיות

אתר 'פורבס ישראל' מפרסם היום כי בתקציר לכתבה שתופיע בגיליון אוגוסט הקרוב של 'ואניטי פייר', נאמר בפירוש כי נמצא ש"טכניקות ניהול הרסניות במיוחד" עומדות בלב בעיותיה של מיקרוסופט; עובדים מהחברה התראיינו לצורך הכתבה ומדבריהם מסתבר כי החלתה של שיטת הערכה מיוחדת בשם 'מחסנית הדירוג', המאלצת כל מחלקה להכריז על אחוז מסוים מעובדיה כמבצעים מובילים, מבצעים טובים, מבצעים ממוצעים ומבצעים גרועים - פשוט שיתקה את יכולתה של מיקרוסופט להמציא.

כל עובד שהתראיין ציין את שיטת מחסנית הדירוג כהליך ההרסני ביותר במיקרוסופט, שהעיף מהחברה מספר לא נודע של עובדים. מפתח תוכנה לשעבר בחברה מספר: "אם היית בצוות של 10 אנשים, היית נכנס ביום הראשון ויודע בוודאות כי לא משנה כמה כולם יצטיינו, 2 יקבלו ציון נהדר, 7 יקבלו ציון בינוני, ו-1 יקבל ציון גרוע. זה מוביל לכך שהעובדים מתחרים ביניהם, במקום להתחרות עם החברות האחרות בשוק".

הרבה אצבעות מאשימות לגבי השיטה הזאת ואופן הניהול הכללי במיקרוסופט מופנות למנכ"ל החברה מזה 12 שנים, סטיב באלמר בן ה-56 (הון אישי: 15 מיליארד דולר, מספר 19 בררשימת 400 האמריקאים העשירים של פורבס), השם המזוהה ביותר עם החברה אחרי מייסדה ביל גייטס. מהנדס לשעבר בחברה סיפר על ביקורות הביצועים שלו ש"הן תמיד היו הרבה פחות על איך אני יכול להיות מהנדס יותר טוב, והרבה יותר על הצורך לשפר את הניראוּת שלי בין מנהלים אחרים".

עוד עולה, כי מיקרוסופט כבר פיתחה קורא אלקטרוני עם מסך מגע ב- 1998, אך ביל גייטס ביטל אותו כי "לא אהב את הממשק משום שהוא לא נראה כמו ווינדוז", נזכר מתכנת המעורב בפרוייקט. "לצוות שפיתח את הקורא הורו להפסיק להביא רעיונות חדשים, ובמקום זה לעבוד על תוכנת 'אופיס' שתהייה רווחית באופן מיידי. אחר סיפר: "לא יכולנו להתמקד יותר בפיתוח טכנולוגיה שתהיה יעילה עבור המשתמשים. תחת זאת, פתאום היינו צריכים להביט על זה ולהגיד, איך אנחנו הולכים להשתמש בזה כך שזה יעשה לנו כסף?".

מנהל שיווק בכיר במיקרוסופט סיכם: "אני רואה את מיקרוסופט כתשובה הטכנולוגית ל'סירס', בית הכלבו האמריקאי הוותיק. בשנות ה-40 וה-50 וה-60, לסירס פשוט היה את זה. היא הייתה בפיסגה, ועכשיו אין היא אלא שממה צחיחה. זה בדיוק מיקרוסופט. החברה הזאת פשוט לא מגניבה יותר, ולא יכולה להיות".
ניהול עובדים ביל גייטס מהנדס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד