א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כתב אישום נגד חרדי: הלבין כ-2.5 מיליארד שקל

כתבי אישום הוגשו נגד החרדי ושלושת שותפיו לפרשת הונאת הענק בענף הדלק • על פי האישום, החשוד החרדי עבר על חוקי המס והלבנת הון בהיקף של 2.5 מיליארד שקל

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



רשות המסים מדווחת היום (ד) כי הוגשו כתבי אישום נגד יניב קנרש, אברהם אוסקר ודוד מורגנשטרן - המעורבים המרכזיים בפרשת הונאת הענק בענף הדלק, וכן נגד מעורב נוסף - שלמה אטיאס.

כתבי האישום הוגשו אתמול (ג) לבית המשפט המחוזי בתל אביב ובבאר שבע. יחד עם כתבי האישום הוגשו בקשות למעצרם של שלושת הנאשמים המרכזיים עד תום ההליכים המשפטיים, וכן בקשות לסעדים זמניים ברכוש.

כתבי האישום ובקשות המעצר הוגשו על ידי עורכי הדין ניר ישראל, לירון וקנין ואורן בר-עוז, מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים.

כתב האישום נגד יניב קנרש, אברהם אוסקר, שלמה אטיאס והחברות שבבעלותם, שהוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מייחס לנאשמים מסכת רחבת היקף של עבירות פשע חמורות שנעברו בתחכום רב ובשיטתיות. הנאשמים פעלו לביצוע תכניתם להתחמקות מתשלומי מס בגין עסקאות לרכישת דלק, אותן ביצעו באמצעות החברות שבבעלותם, וכן להלבנת חלק מהכספים.

במסגרת ביצוע העבירות הוציאו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות ולא דיווחו על הכנסות, בסכום חסר תקדים של 1,341,762,097 שקל, שסכום המע"מ הנובע ממנו הוא 185,070,634 שקל, וכן ביצעו עבירות הלבנת הון בסך כולל של 214,916,061 שקל. מדובר בעבירות על חוק מע"מ, פקודת מס הכנסה, ועבירות הלבנת הון בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.

יניב קנרש הורשע אך לאחרונה במסגרת תיק אחר שהתנהל כנגדו בבית משפט השלום בפתח תקוה, בעבירות של זיוף ועבירות על חוק הבלו.

כתב אישום נוסף הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד דוד מורגנשטרן, חרדי תושב בני ברק,
המעורב גם הוא בפרשה, במסגרתו מיוחסות לו עבירות על חוק מע"מ, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל.
הלבנת הון דלק הונאה מס כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד