כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מצא את קבר האמורא - וספג קנס ומאסר על תנאי

מיטש פילצר, מי שמצא את קברו של רבי יהושע בן לוי, הואשם בהשחתת עתיקות והורשע בהסדר טיעון • "הורשעתי לאחר שהודיתי. מקווה שרשות העתיקות יחזירו את האבן"

האבן על קברו של הריב"ל
האבן על קברו של הריב"ל



כתב האישום שהוגש נגד מיטש פילצר, תושב ציפורי שבגליל, ומי שגילה את קברו של התנא רבי יהושע בן לוי, מגיע היום (ד) לסיומו.

השופטת לילי יונג גפר, סגנית נשיא בית המשפט השלום בנצרת, הרשיעה את פילצר על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשני אישומים: בעבירות של פגיעה בעתיקה או באתר עתיקות והשחתת פניהם, ובאיסור פעולות באתר עתיקות, ואיסור חפירה במקרקעין לגילוי עתיקות.

רשות העתיקות טענה, כי מעשיו של הנאשם גרמו לפגיעה ולנזק למערת קבורה בעלת חשיבות מדעית והיסטורית רבה מאוד מתקופת המשנה והתלמוד.

פילצר איתר מערת קברים ובה שתי כתובות ארמיות: הראשונה מצויה על משקוף הכניסה לחדר הקבורה, ומתחילה במילים: "הדן משכבה..." והמשכה לא ניתן לפענוח בשלב זה. הכתובת השנייה, בארמית גם היא, חרותה על דלת האבן הראשונה, וצבועה אדום, וזה לשונה: "הדן משכבה דרבי יהושע בר לוי ספרה", ובתרגום: זה מקום משכבו של רבי יהושע בן לוי הסופר.

עוד בנושא:
מי העלים את האבן מקבר רבי יהושע בן לוי?

בית המשפט קבע בגזר דינו כי "מדובר בעבירות חמורות בקשת העבירות לפי חוק העתיקות, הכוללות השחתה ופגיעה בממצאים ארכיאולוגיים חשובים ויקרי ערך, ובגרימת נזק בלתי הפיך לממצאים אלו".

השופטת גזרה על פילצר מאסר על תנאי למשך שלושה חודשים, בתנאי שהנאשם לא יעבור במשך שלוש שנים עבירה מאלו שבהם הורשע, תשלום קנס של 20,000 שקל או מאתיים ימי מאסר תמורתו, וחתימה על התחייבות כספית בסך 30,000 שקל להימנע במשך 3 שנים מביצוע העבירות בהן הורשע.

ל'בחדרי חרדים' אומר מיטש פילצר: "אני הורשעתי במסגרת זאת שהודיתי במה שנכון, במסגרת עסקת טיעון. לגבי האבן שרשות העתיקות לקחו הם לא מוכנים לדון בזה ולהחזיר את זה, אני הודיתי ועשיתי 'סולחה', עכשיו התור שלהם להחזיר את האבן שלקחו לבדיקות.

"אני מקווה שיחזירו את האבן בשביל כל האנשים שמגיעים להתפלל בקבר שגיליתי".
מיטש פילצר ציפורי גליחל רבי יהושע בן לוי רשות העתיקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד