כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אור ירוק: "להגביר את האכיפה על אי חגירת חגורות בטיחות"

שלושה צעירים מהכפר כסרא נהרגו כאשר כלי הרכב שבו נסעו התהפך. נוסעי כלי הרכב כנראה לא חגרו חגורת בטיחות. אור ירוק: "חגורות בטיחות הן אביזר מציל חיים"

אור ירוק: "להגביר את האכיפה על אי חגירת חגורות בטיחות"

בסוף השבוע נהרגו שלושה צעירים, בהתהפכות כלי הרכב שבו נסעו, לתהום, סמוך לכפר סמיע שבגליל המערבי. ופא עבדאללה (18), חוסאם עבדאללה (17) וחוסיין עבדאללה (15) מהכפר כסרא שבגליל, נהרגו כשכלי הרכב שלהם איבד שליטה, התנגש בעץ והתדרדר לתהום. ההערכה היא כי כלי הרכב נסע במהירות גבוהה וכי השלושה לא היו חגורים בחגורות בטיחות.

לאחרונה, נערך מחקר בינלאומי שבדק את רווחתם ובריאותם של בני הנוער בישראל. המחקר בדק בין היתר, גם את דפוסי חגירת חגורות הבטיחות, וממנו עולה תמונה מדאיגה של מצב חגירת חגורות הבטיחות במגזר הערבי.

את המחקר ביצע ד"ר יוסי הראל-פיש מאוניברסיטת בר אילן בשיתוף עם עמותת אור ירוק וממנו עולה כי: 45% מבנים לא תמיד חוגרים חגורות בטיחות במושב הקדמי ו40% מהבנות לא תמיד חוגרות חגורת בטיחות במושב הקדמי. שיעור החגירה מאחור אף נמוך יותר, כאשר 53% מהבנים הודו כי הם לא תמיד חוגרים חגורת בטיחות כאשר הם נוסעים במושב האחורי ואילו 45% מהבנות הודו כי הן לא תמיד חוגרות חגורת בטיחות כאשר הן יושבות במושב האחורי.

מנתוני עמותת אור ירוק עולה עוד כי מדי שנה נהרגים בממוצע 44 נהגים ונוסעים שלא היו חגורים (כולל מושבי בטיחות). נהגים ונוסעים מהמגזר הערבי מהווים 43% מההרוגים שלא חגרו חגורות בטיחות (כולל מושבי בטיחות) בשנים 2003-2010. כחמישית (21%) מהנהגים במגזר הערבי לא חוגרים חגורות בטיחות. 76% מהנוסעים במושב האחורי במגזר הערבי, לא חוגרים חגורות בטיחות.

עמותת אור ירוק: "על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים כדי להרתיע נהגים מלנסוע ללא חגורות בטיחות. אם שלושת הצעירים היו חגורים, אולי ניתן היה למנוע את התוצאות הטראגיות. במקביל, יש להגביר את ההסברה אודות חשיבות חגורות הבטיחות אשר הוכחו כאביזר בטיחות מציל חיים.
חגורת בטיחות אור ירוק תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד