כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ומי יפקח על האוכל בבית הספר? ליצמן וסער

קריאה ראשונה: אף ח"כ לא התנגד להצעת החוק לפיקוח על איכות המזון במוסדות החינוך • שרי החינוך והבריאות יחליטו על הרכב המזון וערכו התזונתי לפי גיל

מותר או אסור בבית הספר? צילום אילוסטרציה
מותר או אסור בבית הספר? צילום אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

מליאת הכנסת אישרה אמש (ד') בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיקוח על איכות המזון ולתזונה נכונה במוסדות חינוך, התשע"ב-2012, שהגישה הממשלה. ההצעה נדונה בוועדת החינוך התרבות והספורט.

הצעת החוק באה להבטיח כי אספקה ומכירה של מזון בתחום מוסד חינוך, תהיה בהתאם לכללים שיקבע שר החינוך, בהתייעצות עם שר הבריאות, לעניין הרכב המזון וערכו התזונתי, בהתחשב בין השאר בסוג מוסד החינוך, בצרכי התלמידים ובגילם. מוצע לקבוע כי ניתן יהיה להטיל עיצומים כספיים על מי שאינו עומד בכללים, בהתאם לתנאים המפורטים בהצעה. עוד מוצע לקבוע כי שר החינוך ימנה, מבין עובדי משרדו, ממונה על ביצוע החוק וכן כי יהיה רשאי למנות מפקחים שיפקחו על ביצועו.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "בין גורמי הסיכון המרכזיים לתחלואה ולתמותה בישראל נמנים תזונה בלתי נבונה והעדר פעילות גופנית. אלה גורמים להשמנה, למחלות לב וכלי דם ולמחלות נוספות הגובות מחיר בריאותי וכלכלי כבד. כדי להתמודד עם הבעיה יש ליישם מדיניות מניעה בקרב תלמידים (ומורים) במסגרת מוסדות החינוך, אשר מהווים סוכן משמעותי וחשוב לתלמידים ולהוריהם, באמצעות שיפור אורחות חיים בדגש על תזונה נכונה".

11 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה הראשונה, אין מתנגדים.
מוסדות חינוך בריאות אורחות חיים שיפור כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד