כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

75% מהנהגים הצעירים מודים: נוסעים במהירות גבוהה מהמותר

עוד עולה מהסקר כי שיעורים גבוהים בקרב הנשאלים ציינו כי הם נוהגים בצורה כזו אשר מסכנת את חייהם. מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להגדיל את כמות מצלמות המהירות בכבישים כדי להרתיע נהגים מלנסוע במהירות מופרזת"

75% מהנהגים הצעירים מודים: נוסעים במהירות גבוהה מהמותר





מצלמות המהירות החדשות כנראה לא מרתיעות את הנהגים הצעירים. שלושה מתוך ארבעה נהגים צעירים (17-18) מודים כי הם נוהגים במהירות הגבוהה מעל המותר, כך עולה מסקר חדש שמפרסמת עמותת "אור ירוק". מטרת הסקר, לבחון את שיעור בני הנוער בטווח הגיל 17-18 הנוהגים ברכב, ואת מאפייני הנהיגה שלהם.

הסקר, שנערך בשבוע השלישי של חודש יוני, בדק מספר מאפייני נהיגה כמו: שיעור חגירת חגורות בטיחות, עייפות בנהיגה, נסיעה במהירות גבוהה מהמותר, הסחת דעת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, חציית קו לבן ומעבר צומת באור אדום. מהנתונים עולה כי כמעט כל בני הנוער הנוהגים בכלי הרכב, ציינו כי הם חוגרים חגורת בטיחות, אולם שיעורים גבוהים בקרב הנשאלים, ציינו כי בנושאים שונים, הם נוהגים בצורה כזו אשר מסכנת את חייהם.

69% מהצעירים דיווחו כי נוהגים עייפים, 47% מהנשאלים ציינו כי הם קוראים / כותבים SMS בזמן נהיגה, 40% מהצעירים דיווחו כי הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית בזמן נהיגה, 14% מודים כי הם עוקפים מדי פעם קו הפרדה לבן, 10% נוהגים תחת השפעת אלכוהול מדי פעם ו-6% הודו כי הם חוצים צומת באור אדום, מדי פעם.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה להגדיל את כמות מצלמות המהירות בכבישים, כדי להרתיע נהגים מלנסוע במהירות מופרזת. במקביל לאכיפה, יש להגביר את ההסברה, כי מהירות גבוהה מהווה את אחד הגורמים המרכזיים להתרחשותן של תאונות דרכים".

30% מקרב הנשאלים באזור המרכז, הודו כי הם נוסעים תמיד או לעתים קרובות במהירות הגבוהה מעל המותר. 30% מהנשאלים באזור השרון, הודו כי הם נוהגים לקרוא/לכתוב SMS בזמן נהיגה, כמעט בכל נסיעה. 22.5% מהנשאלים באזור המרכז, הודו כי לעתים קרובות או מדי פעם הם מדברים בטלפון הסלולארי ללא דיבורית בזמן נהיגה.

בשנת 2011 נהרגו 47 נהגים צעירים (כולל אופנוע) בתאונות דרכים. אוכלוסיית הנהגים הצעירים מאופיינת בחוסר ניסיון בנהיגה, המתבטא בחוסר יכולת לזהות מצבים מסוכנים בכביש. בשל גילם הצעיר, נהגים צעירים מאופיינים בביטחון עצמי מופרז, שגורם להם לקחת החלטות לא נכונות. בשל סגנון החיים שלהם הם נוהגים בלילה, בעייפות, לעתים גם אחרי שתיית אלכוהול. לכן, יש להגביר את האכיפה וההסברה במיוחד בנושאי אלכוהול, מהירות, חגורות בטיחות והסחת דעת בנהיגה.

הסקר נערך עבור אור ירוק ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה ביוני 2012, וכלל מדגם ארצי מייצג של 600 בני נוער בשתי קבוצות גיל – 12-16, ו-17-18 (300 מכל קבוצה). טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 5.7% +, ברמת מובהקות של 95%.
אור ירוק נהיגת צעירים התפרעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד