י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מוטיבציה - מנוף לעסק • שיעור בביזנס

מה יעשה העובד שלכם כשיהלך ברחוב וישמע אדם מתלונן על המוצר שלכם? • הסוד טמון במוטיבציה שה'בוס' מחדיר בעובד • יצחק גפני עם עוד טיפים לניהול נכון

מוטיבציה - מנוף לעסק • שיעור בביזנס



יזם זריז הצליח להכניס לפני שנים לרוב המסעדות מפיות עם הכיתוב הבא: "נהנית? ספר לחבריך, לא נהנית? ספר לנו".

זה חשבון פשוט בפרסום. כל קליינט מרוצה שווה עוד חמישה קליינטים חדשים לפחות!

השאלה הפשוטה היא, האם גם העובדים שלך מוכנים או עושים לך פרסומת טובה?

נסו לענות לעצמכם על המבחן הבא.

נניח ויש לכם חברת ייצור למכונה מסויימת, ועובד שלכם שומע בבית הכנסת לאחר התפילה את אחד היוצאים אומר לחברו "שמע, קניתי את המכונה של פלוני. מה אומר לך, היא לא שווה גרוש".

לדעתכם, מה העובד שלכם יעשה?

1) יפנה למתלונן בנימוס, יציג את עצמו כעובד של החברה שלכם, וינסה לברר עם הלקוח איך הוא יכול לעזור לו, ולהפוך אותו ללקוח מרוצה? האם העובד שלכם ידאג שתלונת הלקוח תבוא לידיעתכם, עד לשביעות רצונו המלאה?

2) יפנה ללקוח ויתעמת איתו לגבי טיב המוצר ויטיח את האשמה בתקלה ב: שימוש לא תקין של הלקוח, אי הבנה של הלקוח בתהליך הייצור וכדומה וייתן לו להבין שהבעיה לא במוצר או במפעל.

3) העובד יתעלם וימשיך הלאה.

הכל תלוי בכם

אז ככה, אם תשובה 1 היא הנכונה לגביכם, עברו הלאה. אתם מנהלים מעולים שיודעים לתת מוטיבציה ברמה גבוהה לעובדים שלהם עד כדי כך שהם מרגישים שהצלחת המפעל היא הצלחתם. והם יעשו הכל לטובת המפעל בו הם עובדים.

אם התשובה שלכם היא 2, ישנן שתי אפשרויות: האחת - שהעובד חדור מוטיבציה והוא מאמין שאכן הצלחת המפעל היא הצלחתו. רק חסר לו עוד קצת ידע והכוונה הן לגבי העברת מידע שכזה לידי ההנהלה, והן לגבי התנהלות מול לקוחות. אתם עדיין עוברים את אחוז החסימה, אך יש מקום גדול מאוד לתקן ולשפר.

אם התשובה שלכם היא 3, סימן הוא שאתם בבעיה רצינית. חובה עליכם לבדוק מה "אתם" עשיתם לא נכון, עד כדי כך שלא מעניין את העובד אם מקום העבודה שלו יצליח או לא.

כאשר אדם מתחיל לעבוד במקום מסוים, כל עוד הוא מרצונו הטוב בחר להיות שם, מטבע הדברים, בתקופה הראשונה, מקום העבודה הוא ביתו השני והוא מלא ברצון כן וטוב.

האם ההרגשה הזו תמשיך לאורך זמן? זה כבר תלוי בהתנהגותכם. אתם יכולים לגרום לו ש"לא יוכל לסבול עובדה שיש לקוח לא מרוצה מהמוצר שלכם".

הסוד טמון בהחדרת המוטיבציה אצל העובדים שלכם.

על הדרכים להטמעת מוטיבציה בעובדים, אי"ה בטור הבא.

יצחק גפני ישמח לייעץ לשאלותיכם. התוכן אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. אנונימיות מובטחת. הכתובת: [email protected]

יצחק גפני עסקים מוטיבציה נימוס ביזנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד