כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הבנקים חוששים מהעמותות החרדיות: "מכבסות כספים"

הבנקים הגדולים החלו לבדוק את פעילות העמותות החרדיות הגדולות, בשל החשד שהן עוסקות בהלבנת הון • חלקן עזבו לבנקים קטנים • לאומי והפועלים: "אין שינוי במדיניות"

אילוסטרציה. צילום: קובי הר צבי (אין למצולם קשר עם הכתבה)
אילוסטרציה. צילום: קובי הר צבי (אין למצולם קשר עם הכתבה)

שני הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, הקשיחו את מדיניותם כלפי עמותות חרדיות, כך עולה מעדויות שהגיעו ל'מעריב'.

מהעדויות עולה כי בנק הפועלים ובנק לאומי, החלו לדרוש מידע על מקור כספי העמותות, אף שבחלק מהמקרים מדובר בעמותות שפועלות עשרות שנים. אך השערוריות של השנים האחרונות העלו את חשדן כי מדובר בעמותות המלבינות הון.

לפי החשד, מעורבים עמותות רבות בהלבנת הון והן הפכו לקיני פשיעה. במקרים רבים שבהן ישיבות מדווחות על מספר תלמידים פיקטיבי ומקבלות מהמדינה כספים שאינם מגיעים להן, הכסף העודף מולבן בעמותות.

"מנהלי הבנקים החלו 'לשבת ללקוחות על הווריד' ולבסוף גרמו להם לעזוב את הבנק," אמר ל'מעריב', עורך דין המייצג עמותות חרדיות. "מדובר בעמותות גדולות ומכובדות, הגדולה שבהן מגייסת כחצי מיליארד שקל בשנה. מקור הכספים כשר במאה אחוז, ומדובר בעניין רישומי בלבד," אמר עורך הדין.

העמותות מוצאות מקלט בבנק פאג"י שמיועד לציבור החרדי ודובר פאג"י אף אישר את הדברים: "אנחנו מכירים את המגזר החרדי ואת העמותות המדוברות ויכולים להיות רגועים כי מדובר בעמותות כשרות ושומרות חוק, זאת לעומת הגדולים שאינם מכירים אותן".

בלאומי ובבנק הפועלים אמרו כי אין שינוי במדיניות הרשמית בנושא.
עמותות הלבנת הון בנקים הפועלים לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד