ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בנק ירושלים מוביל בתחום ההשקעות הכשרות

בנק ירושלים מציע ללקוחותיו להרכיב תיק השקעות ממוצרים כשרים בלבד שיפוקח ע"י בד"ץ העדה החרדית, ובכך ליהנות מתנודתיות קטנה יותר מחד ואפשרות ליהנות מתוחלת תשואה גבוהה

בנק ירושלים מוביל בתחום ההשקעות הכשרות

בעקבות שיתוף פעולה ייחודי בעולם ההשקעות, בין ועד הפיקוח ההלכתי להשקעות ופיננסים שע"י הבד"ץ העדה חרדית לבין בנק ירושלים, הפך הבנק למוביל בתחום ההשקעות הכשרות. ישנן בעיות הלכתיות רבות הקיימות בעולם ההשקעות ושיתוף הפעולה הזה עוזר לפתור אותן. יעקב כהן, יועץ השקעות בסניף בני ברק של בנק ירושלים, מומחה בנושא, שופך אור ועונה על השאלות בנושא.

מהן השקעות כשרות?

השקעות כשרות אלו השקעות בהן אין כל חשש הלכתי, כך שהמשקיע אינו עובר על איסורי תורה או איסורים דרבנן.

פרט לנו על שיתוף הפעולה של בנק ירושלים עם הועד לפיקוח על מוצרים פיננסים של הבד"ץ.

בבנק ירושלים קיימת אפשרות להרכיב תיק השקעות ממוצרים כשרים בלבד. המשמעות הינה שהתיק יפוקח ע"י בד"ץ העדה החרדית. אנו בבנק ירושלים יצרנו קשר עם הועד לפיקוח ההלכתי להשקעות ופיננסים שעל יד הבד"ץ עדה חרדית ירושלים. טיב הכשרו של הבד"ץ בתחום המזון ידוע ומוכר לכולם. בתחום הפיננסי

הבד"ץ עובד באותה מידת מקצועיות כדי לבחון כל השקעה והשקעה האם היא מותרת או אסורה. אנו נמצאים בקשר רציף עם הועד הנ"ל , מעודכנים בצורה שוטפת ובנוסף עוזרים לבד"ץ חלקית באיתור ומציאת מידע הנזקק להם לצורך פעולתם.

בנינו עם הבד"ץ אפשרות מיוחדת שלקוח המגיע לבנק יוכל לחתום על כך שהוא מעוניין בתיק בהכשר הבד"ץ. הייעוץ בתיק הנ"ל יעשה בצורה מקצועית על ידי יועצים בבנק ירושלים אולם הוא יינתן אך ורק

מתוך המוצרים אשר אושרו ככשרים להשקעה על ידי הבד"ץ. אם מוצר כלשהו יוצא מהרשימה ה"כשרה" תישלח הודעה מיידית ללקוחות הרלבנטיים. ככל שמודיעים לנו על כל נייר מסויים שיצא מהרשימה ה"כשרה", אנו כיועצים פונים ללקוחות המחזיקים ומעדכנים אותם על כך.

חברי הבד"ץ מפקחים עלינו מבחינת הכשרות כך שמידי פעם הם עורכים ביקורות בדיקות והשגחות על מנת לראות שכל הפעילות מעשית על פי הדרכתם ומתוך המוצרים המאושרים בלבד. יודגש כי הפיקוח נעשה בצורה אנונימית כך שבפני מפקחי הבד"ץ לא נחשפים פרטיו האישיים של הלקוח אלא רק נרכב הנכסים בתיק הנבדק.

עוד חשוב מאוד לציין כי בניית התיק נעשית בצורה אנונימית ופרטיו האישיים של הלקוח לא נחשפים בפני גורמים חיצוניים.

על איזה איסורים מדובר בדיוק?

ישנם מספר איסורים. לדוגמה: קונה אג"ח למעשה מעמיד הלוואה לחברה ומתעוררת בעיה בהקשר של איסור קבלת ריבית. . דוגמה נוספת: רוכש מניות של חברה למעשה הופך לבעלים בחברה , עובדה המעלה בעיות בהקשר של חילול שבת , חמץ בפסח ככל שמתקיים בחברה, ועוד.

מי מפקח על ההשקעות?

בדיוק כמו בכשרויות בתחום המזון, גם בתחום הזה ישנם מס' נותני כשרות כגון הועד לפיקוח על השקעות ופיננסים שע"י העדה החרדית ירושלים, מכון לכלכלה על פי ההלכה של הרב דביר ומכון כתר.

גופים אלה פועלים להחתמת חברות אשר מוצריהן נסחרים בשוק ההון, על היתר עיסקא מהודר, בדיקה של החברה וחברות הבנות לגבי פעילות בשבת, בדיקה שאין בחברה בעיות הלכתיות נוספות. בנוסף הגופים נותני הכשרויות פועלים למתן כשרות להשקעות חלופיות שיכולות להניב תשואה נאה כגון תעודות סל וחלק מקרנות הנאמנות.

כיצד המשקיע יכול לדעת אם ההשקעה כשרה?

שוק ההשקעות הוא שוק דינמי, לכן חשוב שהמשקיע יפנה ליועצים שיהיו גם מקצוענים וגם בקיאים בתחום שלא יביאו אותו חלילה לידי איסור ולא לידי השקעות הסותרות את אורח חייו. יועצי ההשקעות בסניפים החרדים של בנק ירושלים הם מהחלוצים בתחום., כיועצים שעובדים עם קהל שומר תורה ומצוות אנחנו מציעים השקעות המתאימות לאורח חיים זה. אנחנו מקבלים רשימות של ניירות ערך ומוצרים המותרים להשקעה מגופי הכשרות השונים ועומדים איתם בקשר רציף על מנת להתעדכן בכל השינויים.

לאחר שיחה עם הלקוח והתאמת רמת הסיכון המתאימה לו אישית, , אנו תופרים לו את החליפה הנכונה שתהיה גם מהודרת. בנוסף אנו מתעדכנים באופן שוטף לגבי ניירות ערך ונכסים פיננסיים המצטרפים לרשימה המפוקחת או נגרעים ממנה עקב תמורות שחלות בשוק, כגון החלפת בעלות, רכישת חברה נוספת וכניסה לתחומים חדשים. בבנק ירושלים שיתוף הפעולה עם נותני הכשרות הדוק ואנחנו מסייעים זה לזה בצורה הדדית. בנוסף לקוח המאמין שהוא יכול לפעול באופן עצמאי יכול לקבל מאיתנו מידע בדבר הניירות הכשרים להשקעה כמו גם עדכונים שוטפים.

האם השקעה כשרה פוגעת בתשואה?

לא בהכרח. ישנם מספר אפיקים בהם ניתן להשקיע, כדוגמת תעודות סל על מדדים שונים, באופן שעשוי להניב תשואה שהיא גם יפה וגם כשרה.

השיטה של הבד"צ המחייבת בהשקעה בתעודות סל, מאפשרת לקבל פיזור גדול יותר באפיק המנייתי הגורמת לתנודתיות קטנה יותר מחד ואפשרות ליהנות מתוחלת תשואה גבוהה של הנכסים המנייתים אחריהם עוקבת התעודה באופן מלא. כך לדוגמא, משקיעים שבחרו להיכנס לשוק בתקופה האחרונה והתרכזו בהשקעות "כשרות", דהיינו תעודות סל העוקבות אחר מדדים, מנעו מעצמם את "ההסתבכות" בהשקעה בחלק מניירות הערך לגביהם הוצעו הסדרי חוב שונים..

לסיום מסכם יעקב כהן ואומר:"כיהודים מאמינים עלינו לבדוק שאין רבב של איסור גם בהשקעותינו עם התפתחות עולם ההשקעות בשנים האחרונות. את הצד ההלכתי נותנים הרבנים והפוסקים, ואנו היועצים בבנק ירושלים מיישמים אותו מהלכה למעשה בצורה המקצועית ביותר לטובת הלקוחות . ראוי לציין שדרישה הולכת וגוברת להשקעות כשרות תביא יותר ויותר חברות להתקדמות בנושא: חתימה על היתר עיסקא וכד'. ע"י שיתוף פעולה אנו יכולים להיות כוח החלוץ שיהפוך את עולם ההשקעות לכשר ומהודר יותר".
בנק ירושלים השקעות כשרות רווח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד