כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

האם נמצאו עצמות אדם במתחם הבניה בבית שמש?

נציגי 'העדה החרדית' ביצעו בדיקות במתחם גולובנציץ בבית שמש בו נערכות חפירות, במהלכן נמצאו עצמות אדם • האם יאלצו הקבלנים לשנות את תוכנית הבניה?

מתחם גולובנציץ' בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
מתחם גולובנציץ' בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

בתחילת השבוע החלו נציגי בד"ץ 'העדה החרדית', נציג 'אתרא קדישא' ועובדי רשות העתיקות בפתיחת מערות הקבורה הנמצאות במתחם בעיר בית שמש, זאת על פי החלטת בית הדין של 'העדה'.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי בימי ראשון, רביעי ובמהלך היום הנוכחי עבדו הנציגים במשך שעות רבות על פתיחת המערה. "הרבה שעות של חפירה", כך סיכם אחד מהמעורבים בעבודות.

רק היום (ה) - עוד בטרם הגיעו לקרקעית המערה - גילו נציגי הארגון, בית הדין ורשות העתיקות מספר עצמות אדם מעורבות בעצמות נוספות שטרם ברור אם הם עצמות אדם מתקופת הברונזה התיכונה או בעצמות מסוג אחר.

"העצמות נמצאו עוד בטרם הגיעו לקרקעית, זאת אומרת שהם נסחפו, ולא ברור מה תהיה הקביעה ההלכתית או קביעת רשות העתיקות בעניין זה", מסכם הגורם, "צריכים לחפור לעומק, לבדוק את הממצאים ולקבל החלטות על פי ההלכה".

כאן המקום לציין כי במידה ויתגלה שהעצמות שהתגלו במקום הם חלק מעצמות שנמצאים בקרקעית המערה או שיימצאו עצמות נוספות, יהיה צורך לעשות שינוי מהותי בתוכנית בניית הפרויקט ולבנות באופן של כיפין על גבי כיפין או בצורה אחרת.
בית שמש רשות העתיקות אתרא קדישא עצמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד