כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שר התחבורה: לא התקדמנו משמעותית בהקמת אזורי מיתון תנועה

בתשובה לשאילתא שהגיש חבר הכנסת יעקב אדרי, טען שר התחבורה כי משרדו מודע ליתרונות הבטיחותיים של אזורי מיתון תנועה. בנוסף הטיל השר את האחריות לפתחן של הרשויות המקומיות

שר התחבורה: לא התקדמנו משמעותית בהקמת אזורי מיתון תנועה

ב-16 ביולי 2012, שלח שר התחבורה, התשתיות הלאומיות ובטיחות בדרכים, ישראל כץ, תשובה לשאילתא ששלח חבר הכנס יעקב אדרי ובו הוא מודה כי:"הקמת "אזורי מיתון תנועה", אכן לא התקדמה בהיקף שמשרד שבו הוא עומד בראשו ציפה.

חבר הכנסת יעקב אדרי שלח שאילתא לשר התחבורה ובה ביקש לדעת, מדוע לא מיושמים בישראל אמצעי מיתון תנועה בערים, וזאת למרות שפורסמו כבר בשנת 2003. בנוסף ביקש חבר הכנסת אדרי לדעת, מה התוכנית לטיפול בנושא יישום אמצעי מיתון תנועה.

בתשובה לשאילתא טוען השר כץ כי: "משרד התחבורה מודע ליתרונות הבטיחותיים והאחרים הטמונים בהסדרים של מיתון תנועה, במיוחד באזורי מגורים ומקום הימצאותם של הולכי רגל בכלל וילדים בפרט". למרות החשיבות ובמגמה לעודד את הקמתם של אזורי מיתון תנועה, ערך משרד התחבורה סדרה של עבודות מקצועיות אך הן לא התקדמו בקצב לו ציפו במשרד.

השר ישראל כץ מטיל את האחריות להסדרי התנועה על הרשות המקומית. השר טוען כי החומר מצוי בידי כל הרשויות ולאור זאת סבורים במשרד התחבורה כי: "התקדמות היישום בפועל, מתקדמת ותתקדם באותה מידה שהרשות הרלוונטית תרצה בכך".

עמותת אור ירוק: "הסדרים אשר ממתנים תנועה, כמו מעגלי תנועה, פסי האטה ועוד, הוכחו כיעילים בצמצום נפגעים ותאונות דרכים בתחום העירוני. על המדינה להגדיל את ההשקעה בתשתיות דרך ולהגדיל את המשאבים, כדי לצמצם את מספר תאונות הדרכים".
ישראל כץ אור ירוק מיקוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד