י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

איך הבטלה משפיעה על העצמות שלכם?

במחקר אמריקני התבקשו סטודנטים בני 25 לשהות במיטה במשך שלושה שבועות. בתום תקופה זו נמדדה מסת העצם שלהם בהשוואה למדידה שהתקיימה לפני השתתפותם במחקר. התברר כי מסת העצם הידלדלה מאוד. אז מה הפיתרון?

צילום אילוסטרציה: אליהו הלוי
צילום אילוסטרציה: אליהו הלוי


גם אם אתם צעירים, בריאים וחזקים, אין זה אומר שהעצמות שלכם אינן יכולות להתנוון מבטלה.

במחקר אמריקני שנערך לאחרונה התבקשו סטודנטים בני 25 לשהות במיטה במשך שלושה שבועות. בתום תקופה זו נמדדה מסת העצם שלהם בהשוואה למדידה שהתקיימה לפני השתתפותם במחקר. התברר כי מסת העצם הידלדלה מאוד והצביעה על תהליך ניווני מזורז.

לעומת הבטלה המסוכנת, אפשר להעלות את מסת עצם בתרגילי משקולות, גומיות או כדורים היוצרים התנגדות ועומס על העצם המפעלים בתורם גירוי המאפשר להגדיל את מסת העצם. עם סיום תקופת ההתבגרות קצב בניית העצם מואט לעומת קצב הרס מואץ וצפיפות העצם מתחילה לרדת.

מכאן שלקראת סוף שנות העשרה מסתיימת תקופת צבירת מסת העצם המהווה מעין מחסן לכל השנים העתידיות.

לפיכך, מומלץ לספק לעצמות כמות סידן רבה כאשר הקצובה היומית עומדת על כ-1,000 מ"ג ליום. כדי לקבל אותה תצטרכו לצרוך מוצרי חלב מגוונים ליום בדמות כוס חלב יומית, פרוסת גבינה צהובה, שלוש כפות גבינת קוטג', גביע יוגורט ושני סרדינים. גם שומשום מלא טחון, טחינה, שקדים, פירות יבשים וקטניות עשירים בסידן זמין שייטיב עמכם.

ויטמין D נחוץ להטמעת הסידן בגוף. אם אתם שוהים כל היום בבית או בחדר סגור בעבודה, אינכם מאפשרים לגוף לייצר ויטמין D הנוצר בזמן שהייה מבוקרת של 10-15 דקות בשמש.

אם אינכם יכולים לספק לגוף מנה יומית זו – בקשו מן הרופא בדיקת דם לוויטמין D ואם יתברר שאתם סובלים ממחסור טלו ויטמין 3D כתוספת. התברר גם, כי ויטמין D הנו אנטי-מחמצן עוצמתי המגן על הגוף מן הרדיקלים החופשיים המזיקים ומן המחלה הקשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד