כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חוזר לפוליטיקה? רק מאסר על תנאי וקנס 75 אלף שקל לאהוד אולמרט

בית המשפט גזר על אהוד אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות: מאסר על תנאי לשנה וקנס של 75 אלף שקל • "בנסיבות אחרות היה מתאים מאסר בפועל" • הפרקליטות: שוקלים ערעור

אולמרט בבית המשפט. צילום: פלאש90
אולמרט בבית המשפט. צילום: פלאש90



בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע את גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ושל ראש לשכתו שולה זקן. כזכור, לאחר שזוכה בשתי הפרשות המרכזיות בכתב האישום נגדו 'ראשונטורס' ו'מעטפות הכסף', הורשע ראש הממשלה לשעבר בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

מעט לאחר השעה 13:00 נכנסו השופטים לאולם בית המשפט, והבהירו כי מדובר בגזר דין הנפרס על פני 27 עמודים, והכולל הן את גזר דינו של אהוד אולמרט והן את של ראש לשכתו שולה זקן, והם יקריאו את תמציתו בלבד.

"הנאשם אהב את מסר ודאג לו", ציטטה השופטת מוסיא ארד, נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, את ההכרעה, "מסר בתמורה סייע לו בעניינים שונים", המשיכה ופירטה את הקשר ההדוק בין השנים עת כיהן אולמרט כשר התמ"ת, התקופה אליה מתייחסת ההרשעה.

"לאולמרט היה אסור לדון בענייניו של מסר, ולמעשה הוא הפר בארבע פרשות שונות את איסור ניגוד עניינים", התייחסה השופטת לכך שאולמרט עסק בעניינם של ארבע חברות שייצג ידידו עו"ד אורי מסר. "אולמרט דן בענייני לקוחות מסר ושמע אותם, למרות שידע על אינטרסים אחרים - לא שמע אותם. מדובר בעבירה שיש להתייחס אליה במלוא החומרה".

"איננו מוציאים מכלל אפשרות שבנסיבות אחרות היה מתאים מאסר בפועל", הבהירו השופטים.

לאחר שפירטה את הסיבות להרשעה, הקריאה השופטת את גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר: קנס בסך 75 אלף שקל ומאסר על תנאי למשך שנה בלבד.

שולה זקן נקנסה ב-40 אלף שקל, ובמאסר על תנאי של 9 חודשים למשך 3 שנים אם תעבור עבירה דומה.

משמעות ההכרעה בעניינו של אולמרט, והעובדה שבית המשפט התחשב בבקשת הפרקליטות ולא הטיל קלון על ראש הממשלה לשעבר - כי אם יחפוץ בכך, סלולה דרכו חזרה לחיים הפוליטיים.

נציג הפרקליטות הודיע לעיתונאים עם סיום הקראת פסק הדין: טרם החלטנו אם להגיש ערעור, זה חודשיים וחצי שאנחנו לומדים את הכרעת הדין והקביעות שבה, צוות פרקליטים עוסק בכך באופן אינטנסיבי וקרוב להשלמת המלאכה. עדיין לא הסתיימה הפרשה.

אולמרט עצמו מסר כי הוא יוצא מבית המשפט בראש זקוף.

הפרקליטות: "גרם לפגיעה קשה באימון הציבור"

שתי הפרשות בהן כבר זוכה אולמרט: בפרשת 'ראשונטורס' נטען כי במהלך השנים 2002-2006 הצליח אולמרט, באמצעות מנהלת לשכתו שולה זקן, לערוך מצגי שווא ותיעודים כוזבים כדי לקבל תשלומים כפולים מארגונים שונים עבור נסיעות לחו"ל. כתוצאה מכך הצליח אולמרט לשלשל לכיסו הפרטי 92 אלף דולר במרמה.

בפרשת 'מעטפות הכסף' נטען כי אולמרט קיבל מאות אלפי דולרים מאיש העסקים מוריס טלנסקי. הכספים, כך נטען, הוחזקו עבורו ב"קופה סודית" אצל מקורבו אורי מסר.

בעקבות זיכויו של אולמרט בשתי הפרשות הנ"ל הייתה הערכה כי הפרקליטות תחליט לערער על כך, אלא שעד כה לא עשתה זאת ואף לא הודיעה על כוונה שכזו.

היום (ב) ניתנה ההכרעה לגבי גזר דינו של אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות - בה הורשע. הפרקליטות דרשה מבית המשפט גזר דין של שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס ואף קלון, אך הצורך בקלון התייתר בעקבות הודעתו של אולמרט כי הוא מוותר על ההטבות שניתנו לו כראש ממשלה לשעבר. לגבי מי ששימשה ראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן, ומי שהורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בפרשת "ראשונטורס" - דרשה הפרקליטות שישה חודשי עבודות שירות בלבד.

פרקליט מחוז ירושלים לשעבר, אלי אברבנל, אמר במהלך הדיון כי אולמרט "גרם לפגיעה קשה באמון הציבור", וכי מדובר ב"הפרת אמונים מהחמורות שיש". יחד עם זה הוסיף ואמר כי צריך להתחשב בכך שאולמרט התפטר וב"ירידתו מהפסגה אל התחתית".

פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זוהר, דרש שלא להעניש את מרשו, שכבר "נענש מספיק" ו"אפילו יתר על המידה", לדבריו.

אולמרט עצמו אמר במהלך הדיון כי "איך אפשר לשקול את המחיר הכבד ששילמתי, ששילמו רעייתי וחבריי, אל מול המחיר שעליי לשלם על הרשעה יחידה זו. באילו מאזניים ניתן לשקול את המצוקה היומיומית שאיתה הייתי חייב להתמודד? איך כל זה עומד אל מול 40 שנות פעילות בארץ ובחוץ לארץ? אני מקבל את כל הכרעתכם על ההחלטות שהקלו עליי מאוד, וגם על זו בה ראיתם לנכון למתוח עליי ביקורת לא פשוטה".
אהוד אולמרט בית משפט ראשונטורס מרכז ההשקעות מרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד