י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'המויסר' מדיל מבקש הקלה בעונש: אני חולה נפש

עורכי דינו של שלמה דואק הגישו לבית המשפט בקשה להקלה בעונשו • הנימוק: הנאשם ובני משפחתו סובלים מהפרעות נפשיות שגרמו לו לביצוע עבירות ההון

שלמה דואק. צילום: ארכיון
שלמה דואק. צילום: ארכיון

שלמה דואק, מי שהפליל את רבני הקהילה החלבית בניו ג'רזי בפרשת הלבנת ההון וגרם למשבר כלכלי חמור בקהילה המבוססת, לצד עוד חרדים רבים מברוקלין - מבקש הקלה בגזר הדין, בטענה כי הוא סובל מבעיות נפשיות.

הבקשה שהוגשה לבית המשפט באמצעות עורכי דינו של דואק מפורטת ב-94 עמודים אותם כתב ג'רום רובין, המשמש כפסיכולוג קליני. בין היתר כותב רובין, כי על פי חוות דעתו המקצועית, "העבירות של דואק בוצעו על רקע ההפרעות הנפשיות".

הוא גם מציין כי ארבעה מבני משפחתו של דואק סובלים מהפרעות נפשיות דומות, וכי גם במשפחתו המורחבת סבלו מבעיות נפשיות.

גזר דינו של דואק נקבע ל-18 באוקטובר. הוא הורשע בעבירות של הלבנת הון ועבירות הונאה בנקאיות. על פי ההערכה, הוא עומד בפני גזר דין של 9 עד 11 שנות מאסר תחת עסקת טיעון, אך השופט יוכל לקבוע עונש של יותר או פחות שנים ממה שהוסכם.

דואק נחשב ל'מויסר' בקרב הקהילה החלבית בניו ג'רזי, לאחר ששיתף פעולה עם הרשויות כדי להגן עצמו. באמצעות מכשירי ציתות והקלטה שעבדו יום ולילה בשיחותיו עם אנשי הקהילה הוא הפליל 46 בני אדם שנעצרו - ורובם הואשמו והורשעו.

במהלך השנים האחרונות היה דואק חופשי, אך בעקבות מקרה שהתגלה ולפיו דואק גנב רכב מחברת השכרה הוא נכלא. מאוחר יותר הוא גם איבד את כל הטבותיו, להן היה זכאי בתמורה להפללת אנשי הקהילה, היות ושיקר במהלך עדותו.
שלמה דואק גזר דין הלבנת הון הפרעה נפשית פלילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד