י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביוזמת פרוש: טרטור נוסף נמנע

משרד החינוך הוציא חוזר מנכ"ל למוסדות התורניים. המוסדות התבקשו לדווח על החודש הלימודים הנוסף, ולצרף מערכת שעות. לאחר פניית ארגון הת"תים וסגן שר החינוך - במשרד ירדו מהרעיון

ביוזמת פרוש: טרטור נוסף נמנע

‏סגן שר החינוך, מאיר פרוש, הביע היום (ה') סיפוק מהחלטת הנהלת משרד החינוך לחזור בה מן הדרישה – למלא "טופס בקשה" לקיום חודש לימודים נוסף במוסדות התורניים, והוסיף "אנחנו במשרד, בין השאר, גם כדי לחדד את הדרישה המקודשת שיש לשמור על העקרון, שלא תהיה כלל מעורבות של המשרד בתכנים החינוכיים, כמו גם במועדי הלימודים ובמערכת השעות".

הדרישה למלא טופס מיוחד, מצד כל מוסד לימודי, הייתה מלכתחילה טעות מינהלית. בתי הספר והמוסדות של "חינוך מוכר שאינו רשמי" קיבלו לפני כחודש ימים את החוזר הבא: "מובא לידיעתכם כי קיום חודש לימודים נוסף מחייב דיווח בטופס למפקח, עוד טרם החלה שנת הלימודים. אם אכן בכוונתכם לקיים חודש לימודים נוסף, עליכם להודיענו לאלתר בכתב, תוך צירוף מערכת השעות אותן מתכננים ללמד במהלך חודש זה".

לדרישה הזאת בכתב צורף גם הטופס – שזכה לכינוי "טופס הבקשה" – אותו נדרשו המוסדות למלא, בצירוף פירוט מערכת השעות המתוכננת. מכתב הדרישה חסר התקדים עורר תמיהה בקרב ראשי המוסדות, שהגיבו מצידם במכתב מענה על אי ההבנה המצערת.

"מעולם לא נדרשנו בעבר להעביר את 'טופס הבקשה' החדש, מאחר שבחוק מוסדות חינוך תרבותיים יחודיים התשס"ח-2008, שמכוחו פועלים כל המוסדות התורניים המאוגדים, ישנה התייחסות מפורשת גם למועדי הלימודים ולימי החופשה השנתיים... לפיכך אנו סבורים, בכל הכבוד הראוי, שאין מקום למילוי 'טופס הבקשה' שלכם", כך נכתב על ידי ראשי איגוד הישיבות ואיגוד התת"ים"

בתשובה, כאמור, הודיעה הנהלת משרד החינוך: "אנו מקבלים בהבנה את ההסתייגות שלכם, וכתחליף למילוי 'טופס הבקשה' נסתפק בקבלת רשימה מרוכזת של כל המוסדות, אשר יילמדו חודש לימודים נוסף".

יצויין, כי לאור דרישת סגן השר, הוציא מנהל האגף המוכר שאינו רשמי, מר יהודה פינסקי, תזכיר לכל היחידות והאגפים במשרד, לפיו לא יישלחו יותר מכתבים ישירות אל ראשי מוסדות החינוך העצמאיים ואל המעיין – אלא יימסרו לראשי החינוך העצמאי ואל המעיין, אשר מצידם יעבירו את הדברים אל המוסדות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד