י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שפל בריבית? עלייה של 55% בביקוש למיחזור משכנתא

כך עולה מבדיקת AMG משכנתאות. השפל חסר התקדים של הריביות על המשכנתאות הופך את התקופה לאידיאלית: משכנתא שהוצעה לפני 5 שנים בריבית של 5% מוצעת היום ב-3.75%

שפל בריבית? עלייה של 55% בביקוש למיחזור משכנתא


הציבור בישראל מנצל את שפל הריבית: עלייה חדה בשיעור של 55% נרשמה בביצוע מיחזורי משכנתא בהשוואה לתקופה המקבילה של החודשים אפריל-מאי אשתקד. כך עולה, לפי דיווח באתר 'דה מרקר', מבדיקה שערכה חברת AMG משכנתאות, חברה המתמחה בתחום המשכנתאות למגזר הפרטי והעסקי.

הריביות על משכנתאות כיום עומדות על רמות נמוכות במיוחד: לפני 6-5 שנים, עמד גובה משכנתא קבועה ל-10 שנים וצמודת מדד על 5% ריבית ואף יותר מכך, בעוד שכיום עומד הגובה של אותה משכנתא ולתקופה זהה על 3.75%.

עמית קמינסקי מנכ"ל AMG משכנתאות: "לדוגמא, זוג שפנה אלינו, לקח משכנתא בשנת 2000 לצורך רכישת בית בחולון. בני הזוג לקחו משכנתא על סך 770 אלף שקל בריבית קבועה צמודה למדד של 6.4%.

"המשכנתא נלקחה לתקופה של 30 שנה. התשלום החודשי טרם מיחזור המשכנתא עמד על 6,521 שקל. בבדיקה שנערכה מול הבנק התגלה מצב עגום במיוחד. החוב של בני הזוג לבנק עומד כיום על 1,048,154 שקל. חוב זה כולל קנס של 129,252 שקל והצמדות קרן וריבית של 198,015 שקל. מיחזור המשכנתא הניב לבני הזוג חיסכון של 318,000 שקל".

לפי קמינסקי, השפל חסר התקדים של הריביות על המשכנתאות הופך את התקופה לאידיאלית עבור לוקחי המשכנתאות החדשות ובעלי משכנתאות קיימות. "זה הזמן עבור לווים שלקחו משכנתאות לבוא ולבדוק את אפשרויות מחזור המשכנתא אשר יכול להניב חיסכון משמעותי בעלויות המשכנתא".

קישורים:
מקור: דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד