י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כינוס חירום: החרדים נגד "בג"ץ הרפורמים"

הרב הראשי, הראשל"צ הגר"ש עמאר, זימן ללשכתו ב'בית יהב' את כל הח"כים החרדים והדתיים לדיון חירום באישור מכוני הגיור הרפורמים. הוחלט: לקדם את 'חוק הגיור' שנחתם בהסכם הקואליציוני

מצב חירום. הגר"ש עמאר עם הגרי"ד גרוסמן
מצב חירום. הגר"ש עמאר עם הגרי"ד גרוסמן

פסיקת בג"ץ בשבוע שעבר, לפיה על המדינה לממן את מכוני הגיור הרפורמים והקונסרבטיביים באופן שוויוני כמו את מכוני הגיור של הרבנות, הביאה את הנציגים החרדים והדתיים בכנסת להתכנס לדיון חירום.

בג"צ: המדינה תתקצב גם מכוני "גיור" רפורמיים

משמעות הפסיקה - מרחיקת לכת. למרות הסכומים הפעוטים בהם מדובר, הרי שפסיקת הבג"ץ מעניקה הכשר דה-פקטו למכוני הגיור שמבצעים גיורים שלא על פי דת משה וישראל. הנציגות החרדית חוששת שמכאן ועד לאישור מלא של גיורי הרפורמים הדרך קצרה מאוד.

מלשכת הגר"ש עמאר התקשרו אל כל הנציגים החרדים והדתיים בכנסת, על מנת לזמן אותם לדיון חירום. הדיון החל בשעה 15:30 בלשכת הגר"ש עמאר ב'בית יהב'. אל הדיון הגיעו כל 11 חברי הכנסת של ש"ס, כולל השרים. מ'יהדות התורה הגיעו: יעקב ליצמן, אורי מקלב, ומנחם אליעזר מוזס. כמו כן השתתפו ח"כים מהאיחוד הלאומי ומהבית היהודי.

בכיר באחד הארגונים המטפלים בגיורי יוצאי מדינות חבר העמים לשעבר, אמר לאתר 'בחדרי חרדים': "הצעתי לבטל את כל הגיורים בארץ. כך נמנע את גיורי הרפורמים. מי שירצה להתגייר, יעשה זאת בחו"ל בבית דין מוסמך. אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה עם בתי דין בחו"ל, וכך נמנע את המצב האבסורדי של אישור גיורי הרפורמים. אולי המצב הזה נראה מוזר, אבל הגענו למצב של חוסר ברירה".

בישיבה עצמה שררה אווירה מתוחה. הגר"ש עמאר העלה על השולחן את הבעיתיות שבחוק, כשהוא מביע חשש שבתוך זמן קצר יאושרו גיורי רפורמים, ותוקם מערכת שלמה הכוללת בתי כנסת, רישום נישואין ועוד, שלא על פי ההלכה היהודית.

השר אלי ישי אמר בישיבה, כי ישנם מאות גויים הממתינים לאישור הגיורים הרפורמים. בין הממתינים: פעילי שלום, עובדים זרים וגויים נוספים שיהנו מהחוק החדש, שיאפשר להם גיור שלא על פי ההלכה.

בסיכום הדיון הוחלט, כי בשלב ראשון יציגו הנציגים החרדים דרישה חד משמעית לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקיים את הסעיף בהסכם הקואליציוני, הקובע שמערכת הגיורים תופקד בידיה של הרבנות הראשית. הסעיף, שהינו חלק בלתי נפרד מההסכם, עדיין לא הוצג כחוק לפני הכנסת, ובעקבות המצב החדש ביקש הגר"ש עמאר לקדם את החוק במהירות האפשרית.

בד בבד, נבחנות חלופות נוספות על מנת למנוע גיורים שלא על פי ההלכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד