כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

היום: גזר דינו של 'המויסר' • "יצטרך לשלם מחיר כבד"

דריכות בקהילה היהודית בניו-ג'רזי לקראת מתן גזר דינו של 'המויסר', שלמה דואק • "אנו מקווים שאדם שאחראי למשבר כלכלי ונפשי ולהרס משפחות, ישלם מחיר כבד"

שלמה דואק. צילום ארכיון
שלמה דואק. צילום ארכיון

דריכות בקהילה החרדית בניו ג'רזי לקראת מתן גזר דינו של 'המויסר', שלמה דואק, שיינתן היום (ה') בבית המשפט. דואק הפליל את רבני הקהילה החלבית בפרשת הלבנת ההון הגדולה.

בעקבות המקרה, בני הקהילה נכנסו למשבר נפשי וכלכלי ולשם כך מקווים כי רשויות החוק ימצו עמו את הדין. "אדם שאחראי למשבר קשה ממנו סובלים בקהילה עד היום כשההלשנה שלו הרסה בין היתר משפחות ובתים, יצטרך לשלם מחיר כבד וכך אנחנו מקווים שיהיה", אמרו שם.

רק לפני שבוע הגיש דואק באמצעות עורך דינו בקשה לבית משפט להקלה בעונש בה הוא טוען כי העבירות שלו נעשו על רקע הפרעות נפשיות. בבקשה הוא ציין את העובדה כי ארבעה מבני משפחתו סובלים מהפרעות דומות.

למרות זאת, דואק עומד בפני גזר דין של 9 עד 11 שנות מאסר תחת עסקת טיעון בעוד בית המשפט עצמו יכול לקבוע עונש של יותר או פחות שנים ממה שהוסכם עם התביעה. לא ברור האם בקשתו להקל בעונשו תעזור לו.

ההסכם עם התביעה נולד לאחר שדואק, שהיה שותף מלא בעבירות הלבנת הכספים והיה צפוי לקבל עונש מאסר ארוך מזה שבפניו הוא עומד, הפליל 46 בני אדם שנעצרו אשר חלקם כבר הורשעו, ובהם גם רבנים בכירים בקהילה.
ניו גרזי שלמה דואק הלבנת הון מאסר גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד