י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

העולם התכנס להצדיע לרפואה הישראלית

כנס לציון 100 שנים לרפואה הציבורית בישראל בתל-אביב • מאות מבכירי מערכת הבריאות בישראל, ונציגים מהמדינות החברות בארגון ה-OECD, שמעו את ביבי משבח את ליצמן

שר הבריאות בכנס
שר הבריאות בכנס

כנס לציון 100 שנים לרפואה הציבורית בישראל התקיים היום בתל אביב בהשתתפות כשלוש מאות אישים, מבכירי מערכת הבריאות בישראל, וכן נציגים מ-16 מדינות באירופה החברות בארגון OECD.

הכנס נערך תחת הכותרת: "מימון מערכות בריאות ושירותי בריאות".

בדברי ברכתו לכנס שיבח ראש המשלה, בנימין נתניהו, את מערכת הבריאות ואת העומד בראשה, ח"כ יעקב ליצמן.



ראש הממשלה תיאר בפני המשתתפים את ההצלחות וההישגים של מערכת הבריאות בשלוש השנים האחרונות, וציין כי ההישגים מרשימים ביותר ובכל מדד הם מציבים את ישראל באחד המקומות הגבוהים בעולם.

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, עמד בדבריו על הצורך להגדיל את האמצעים למשרד הבריאות על מנת לשפר את השירות שניתן לציבור. אולם, ציין ליצמן, כי למרות המחסור התקציבי מגיעה מערכת הבריאות של ישראל להישגים גדולים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, הציג מחקר שבוצע יחד עם מר ניר קידר וד"ר חיים לבון, שהציג למדינות ה-OECD את המבנה האופטימאלי למערכות בריאות ואת הדרך להגיע אליו באופן שאימוץ מבנה שכזה, יתרום לתוספת של שנות חיים בתוחלת החיים ולחיסכון של מאות מליוני דולרים במערכות הבריאות בעולם.

העבודה התבססה על נתונים מכל מדינות ה-OECD ונעזרה במודל ממוחשב המאפשר גיבוש מבנה לכל אחת מהמדינות המייעל את מערכות הבריאות שלהם.

בכנס השתתפו כאמור בכירי ארגון ה-OECD, ולצידם אנשי כלכלה רבים ומומחים בתחומי הכלכלה והבריאות. מרצה אורח בכנס היה חתן פרס נובל למתמטיקה, פרופ' ישראל אומן.
בריאות רפואה יעקב ליצמן ישראל אומן ניר קידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד