י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חרדי הורשע בהונאת פונזי של יותר מ-5 מיליון שקל

בית משפט הרשיע את שלום קופרמן מבני-ברק בהונאה • הקים חברת השקעות והבטיח לקורבנות ריבית חודשית של 2%-1% • "נטל הכסף למרות שידע שאין אפשרות להחזיר"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בבית המשפט השלום בתל-אביב יפו הורשע אתמול שלום קופרמן, בן 43 מבני-ברק, בהונאת פונזי שכללה גניבה של יותר מ-5 מיליון שקל. ההונאה של קופרמן החלה בשנת 2002 והתגלתה מאוחר יותר, עם פרוץ המשבר הכלכלי בשנת 2008.

בתקופה הרלוונטית, כשהחל קופרמן בשיטת ההונאה הוא היה בן 33, בחור צעיר בעל אינטליגנציה גבוהה. 7 שנים קודם תחילת הפרשה הקים את חברת 'פרופשיונל' שעסקה בהשקעות. החברה עצמה לא שגשגה וההוצאות מול ההכנסות היו גדולות.

קופרמן, במסגרת הונאת הפונזי, נקט בשיטה דומה לזו שנקט ברנרד מיידוף. הוא היה מקבל כספים מהמתלוננים לתקופה קצובה כנגד התחייבות לתשלום ריבית חודשית מוסכמת, והחזר הקרן בתום התקופה.

כך, למשל, אחד מתוך המקרים הרבים שהובאו בפני בית המשפט במסגרת הרשעתו של קופרמן, הוא סיפורם של בני זוג חרדים מבני-ברק שקיימו את עצמם בדוחק, חוו טרגדיה משפחתית קשה כשתינוק אחד שנולד להם נפטר ותינוק נוסף נשאר נכה.

בגין הרשלנות הרפואית בלידה, קיבלה המשפחה פיצויים בסך של 710,000 ₪, אשר 200,000 ₪ מתוכם נועדו כעתודה לטיפול בילד ולהוצאות הכרוכות בכך. קופרמן הציע לבני הזוג לפתוח תיק מנוהל, הבטיח ריבית חודשית, אך מעולם לא החזיר את הכסף או עמד בהבטחה.

ההונאה התגלתה עם פרוץ המשבר הפיננסי של 2008, לאחר שקופרמן לא יכול היה לעמוד בתשלומי הריבית שהבטיח ללקוחותיו. בכספים שגנב מלקוחותיו רכש קופרמן דירה על שם מקורב והשקיע בחנות צילום בבעלותו. חלק מהכספים הועברו לחשבונותיו בחו"ל.

קופרמן הציג עצמו כמנהל השקעות בשוק ההון והבטיח לקורבנותיו, כי ישלם להם ריבית חודשית של 2%-1%, הרבה מעל המקובל בשוק. הכספים נמסרו לידיו של קופרמן אישית ולא במסגרת תיק השקעות מנוהל, לאחר שכנועים מצדו שכך ניתן לחסוך בעמלות ועלויות שונות.

קופרמן הבטיח ללקוחותיו, שהיו נטולי השכלה כלכלית, כי מעבר לריבית הגבוהה, כספי הקרן מובטחים.

בית המשפט קבע כי קופרמן "נטל את כספי הגניבה מהלקוחות ביודעו כי אין לו אפשרות להחזירם".
הונאת פונזי שלום קופרמן בית משפט השלום השקעות שוק ההון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד