כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ביצי זהב? • המגדלים דורשים: עוד 4 אג'

מגדלי העופות טוענים: מחיר התערובת להאכלה עלה בכ-30% • דורשים: העלאת מחיר הביצה בכ-5.5 אגורות לצרכן • מאיימים: נשבית את שיווק הביצים משבוע הבא

ביצים. צילום: עוזי ברק
ביצים. צילום: עוזי ברק

ארגון מגדלי העופות, הודיע על השבתה כללית של שיווק הביצים החל משבוע הבא ועד לקבלת דרישת הארגון - לעדכן את מחיר הביצים (שנמצא בפיקוח), לטענתם ההתייקרות נדרשת בעקבות הייקור התלול במחירי המזון לעופות. ההודעה המסרה באמצעות מזכיר הארגון, מוטי אלקבץ.

המגדלים מסבירים כי בתקופה האחרונה עלה מחיר התערובת אותה הם מאכילים לעופות בכ-30% ולכן הם תובעים עדכון מחיר הביצים, באופן כזה שהמגדל יקבל עוד כ-4 אגורות לביצה.

לפי החישוב, באם תתקבל דרישת המגדלים, יעלה מחיר הביצה לצרכן בכ-5.5 אגורות.

אלקבץ ציין בהודעתו שעליית המחירים נדרשה עוד לפני החגים, אולם המגדלים - מתוך התחשבות בצרכנים - הסכימו לעכב את הביצוע. "לצערנו, למרות אורך הרוח שגילינו, אנו נתקלים בסחבת וסרבנות של שר האוצר לעמוד בהסכם עדכון המחירים, ולכן לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעד הקיצוני של עצירת שיווק הביצים".

אלקבץ הוסיף: "על פי הסכם עדכון המחירים בוצעו בשנים האחרונות מספר פעמים הפחתות מחיר כשעלויות היצור שלנו פחתו, ואנו נהיה הראשונים שנשמח להוריד את המחיר שוב - אם מחיר התערובת ירד".
ביצים מחיר ייקור תערובת עופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד