כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ההיסטוריה חוזרת • צפו: כך נראה 'עופרת יצוקה'

חורף, טילים ופצמ"רים על הדרום, חנוכה מתקרב ובעזה נפתחה מלחמה • אם זה נשמע לכם מוכר זה לא במקרה • כך נראה מבצע 'עופרת יצוקה' בכסליו תשס"ט • תזכורת

עופרת יצוקה. צילום: פלאש90
עופרת יצוקה. צילום: פלאש90



תחילת חורף תשס"ט: הרגיעה המדומה ברצועת עזה הלכה והתפוגגה. רקטות קסאם הומטרו על שדרות, פצצות מרגמה נחתו ביישובי עוטף עזה ובידי חמאס עדיין היה שבוי החייל הישראלי גלעד שליט.

בל' כסליו, בעיצומם של ימי החנוכה, פקעה סבלנותם של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל וראש הממשלה אהוד אולמרט הורה על פתיחתה של מתקפה נגד מעוזי המחבלים ברצועה.

השם למבצע נבחר מתוך שיר חנוכה של ח.נ. ביאליק על סביבון מ'עופרת יצוקה'.

המבצע נפתח ב-27 בדצמבר, בשעות הבוקר בגל הפצצות אוויריות כבדות של חיל האוויר. בשני גלי ההפצצה הראשונים נפגעו 100 מטרות מחבלים. במכה הראשונה נהרגו למעלה מ-155 אנשי חמאס.

כמה ימים אחר כך, החלה גם הכניסה הקרקעית ואלפי טנקים, כלי רכב משוריינים וחיילים רגליים נכנסו אל הרצעה.

החיילים לחמו מבית לבית בקרבות מטווח קרוב עם מחבלים, הם עסקו בנטרול מטעני חבלה, ומנהרות טרור. מאות מחבלים חוסלו, מוצבי טרור הושמדו ונהרסו בתים שנחשדו כמסתור מחבלים.

אך העולם כרגיל, ששתק מול ההפצצות בשדרות, התעורר פתאום: האו"ם התערב, הקהילה הבינלאומית לחצה אך נשיא ארה"ב דאז, ג'ורג' בוש תמך בישראל.

עם זאת ישראל נאלצה בסופו של דבר לסיים את המבצע וב-17 בינואר, לאחר 22 ימי לחימה, הכריזה ישראל על הפסקת אש חד-צדדית, שנכנסה לתוקפה למחרת בשעה 2 לפנות בוקר.

האם שוב ההיסטוריה חוזרת?























































































עופרת יצוקה עזה חמאס מלחמה דרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד