כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

למה שחמאס לא ישלם את עלויות 'כיפת ברזל'?

אוסדיטשר תוהה מדוע ישראל אינה מקזזת את עלויות נזקי המלחמה מתוך תשלומי המסים המועברים לרשות הפלסטינית • אולי כך יחשוב כל משגר רקטה פעמיים

למה שחמאס לא ישלם את עלויות 'כיפת ברזל'?

אתמול (ד) הוכרזה הפסקת אש בין החמאס למדינת ישראל, כל צד מלקק את פצעיו, תוך הערכת הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו לו במבצע 'עמוד ענן'.

למותר לציין כי מעבר לנזקים ברכוש, יש להביא בחשבון את התשלומים לעשרות אלפי חיילי המילואים, שיפוץ הבתים שנפגעו, פיצוי לבעלי עסקים, וכן עלויות מערכת כיפת ברזל. כידוע, כל טיל אשר נשלח ליירוט עולה למשלם המיסים כ-200,000 שקל.

על ישראל נורו 1,506 רקטות, מתוכם יורטו על ידי כיפת הברזל 412 טילים, בחשבון פשוט עולה כי רק עלויות היירוט מגיעות למיליוני שקלים ואפילו מעבר לכך, היוצאים מכיסו של משלם המיסים הישראלי.

מדינת ישראל מקיימת יחסי מסחר כאלה ואחרים עם הרשות הפלסטינית, ומשלמת בכל חודש עשרות מיליוני שקלים לרשות, הן מהחזרי מע"מ והן מתשלומים עקיפים וזאת לרווחת תושבי עזה הערבים, כאשר באופן פרדוקסאלי משמש כסף זה לחימוש הצבא הפלסטיני והכנתו למלחמה הבאה כנגד מדינת ישראל, המממנת בעצמה באופן חלקי התעצמות זו, מצב זה הוא בלתי נתפס, והמרוויחים הגדולים הם הפלסטינים אשר בכל מקרה מקבלים "החזר הוצאות" מאיתנו.

הפסקת האש המסתמנת טומנת בחובה את האפשרות שכל צד יעלה את טענותיו ורצונותיו, לדעתי, על מדינת ישראל לדרוש כתנאי חובה, כי כל הוצאה שנגרמה על ידי החמאס - תקוזז מתשלום המיסים שמדינת ישראל מעבירה לרשות. ובכך נרוויח שני דברים:

א. עלויות המבצע לא יגיעו מכיסו של משלם המיסים הישראלי.

ב. תושבי עזה החוסים בצילו של ארגון חמאס יבינו, כי כל טיל גראד אשר ייפול במדינת ישראל ויפגע ברכוש ישראלי, או כל טיל שישוגר על ידי מערכת כיפת ברזל, עולה להם עצמם מאות אלפי שקלים, מה שעשוי לעורר מחשבה שנייה ושלישית אצל מקבלי ההחלטות בחמאס טרם שיגור טיל לישראל, תוך חשש כי הם יאבדו את הפופולאריות לה הם זוכים כארגון צדקה, שכביכול דואג לרווחתם הכלכלית של תושבי עזה.
חמאס כיפת ברזל כסף מיסים רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד