א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הונאת פונזי • לפחות 6 שנות מאסר לאיש עסקים יהודי

יוסף גרינבלט, איש עסקים יהודי אמריקני, נידון ל-6 שנות מאסר עקב הונאת פונזי חמורה • הנפגעים: "לא הראה שום חרטה או צער" • עונשו עשוי לגדול עד ל-18 שנות מאסר

יוסף גרינבלט בבית המשפט. צילום: נורת' ג'רזי
יוסף גרינבלט בבית המשפט. צילום: נורת' ג'רזי

יוסף גרינבלט (50), איש עסקים יהודי, נידון ביום רביעי האחרון ל-6 עד 18 שנות מאסר בבית המשפט העליון במנהטן שבניו-יורק, לאחר שהודה בהונאת לקוחותיו בהיקף של 31 מיליון דולר.

בנוסף, חוייב גרינבלט לשלם יותר מ-23 מיליון דולר פיצויים.

גזר הדין הביא לסיום פרשה מתמשכת שהתנהלה בבית המשפט במשך 5 שנים, וכללה יותר מ-114 הופעות של גרינבלט בדיונים השונים. כחלק מעסקת הטיעון הודה גרינבלט במיוחס לו כבר בחודש אוקטובר.

התובע המרכזי בפרשת ההונאה הקריא במהלך הדיון מכתב של אחד ממשקיעיו והשמיע גם קלטת של משקיע נוסף, "הוא טורף פיננסי", אמר המשקיע. "הוא לא הראה שום חרטה או צער על הנזק שהוא גרם לי או לאחרים, היחיד שהוא מרחם עליו בשלב הזה, זה על עצמו. המצב הזה גרם לחור בליבי, דבר שלא יתוקן".

בדיון עצמו גרינבלט הגיע לבוש טרנינג אפור, והשתדל שלא להראות סימני התרגשות, "אני מצטער מאד, זו לא הייתה הכוונה שלי", טען. הוא גם ניסה לתלות חלק מהאשמה בעובדה שאמו הייתה חולה באותו זמן.

למרות גזר דינו שניתן ביום רביעי - 6 שנות מאסר - איש העסקים היהודי עומד בפני אישומים נוספים, כאלו שעלולים להגדיל את גזר דינו עד ל-18 שנות מאסר.
הונאה פונזי איש עסקים נדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד