י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תכנון לקוי של נתיב תחבורה ציבורית מסכן את תושבי ראשל"צ

מבדיקת עמותת "אור ירוק" והמכללה הישראלית לביטחון וחקירות, עולה כי בציר הרצל (כביש 412) נתגלו ליקויים בנתיב התחבורה הציבורית, אשר גורמים לעומס תנועה בציר, להפרעה לתנועה ולסיכון הולכי הרגל

תכנון לקוי של נתיב תחבורה ציבורית מסכן את תושבי ראשל"צ

עמותת "אור ירוק" חברה למכללה הישראלית לביטחון וחקירות, כדי לבחון את נתיב התחבורה הציבורי הראשי בראשון לציון, ציר הרצל בכביש 412. מומחי המכללה בדקו את הכביש מצומת כביש 431 ועד צומת כביש 42. מהממצאים עולה כי נתגלו ליקויים בנתיב התחבורה הציבורית, אשר גורמים לעומס תנועה בציר, להפרעה לתנועה ולסיכון הולכי הרגל אשר משתמשים בציר. כמו כן, נתגלה כי ישנו סיכון להיווצרות תאונות דרכים, בין המשתמשים בנתיב התחבורה הציבורית ומשתמשי הדרך האחרים.

מהממצאים עולה עוד, כי חניית כלי הרכב מימין לנתיב התחבורה הציבורית, גורמת לבעיות בתנועה. כאשר כלי רכב חונה או יוצא מחניה, הוא מפריע לנסיעה השוטפת בנתיב התחבורה הציבורית. גם הצמתים הנוגעים לכביש מהווים בעיה, כאשר כלי רכב פונה ימינה, הוא נאלץ להיכנס לנתיב התחבורה הציבורית ולהפריע לאוטובוסים ולמוניות בנסיעה השוטפת.

הולכי הרגל מסתכנים בחציית הכביש במיוחד בקטעים שבהם המהירות גבוהה. כלי הרכב שחונים בצד ימין מונעים את הורדת הנוסעים בצורה בטוחה, ולכן מוניות השירות עוצרות בנתיב התחבורה הציבורית ומורידות את הנוסעים. הנוסעים, יורדים למעשה באמצע הכביש ונאלצים לעלות למדרכה בין מכוניות חונות.

אחד התפקידים של נתיב התחבורה הציבורית, הוא לאפשר תנועה מהירה וזורמת של כלי הרכב הציבוריים, במיוחד בשעות העומס. תכנון לא נכון של הנתיבים וצורת התנועה גורמים לעומס מיותר, להאטת התנועה, לרבות התחבורה הציבורית ולסיכון משתמשי הדרך בכלל.

עמותת אור ירוק: "תכנון נכון של הכבישים ונתיב התחבורה הציבורית, יגרום לאנשים להשתמש בתחבורה הציבורית, דבר שיגרום להקטנת הנסיעה בכלי הרכב הפרטיים. שימוש נרחב בתחבורה ציבורית, יכול להקטין את מספר הנפגעים בכבישים, לצמצם את עומסי התנועה, להוריד את זיהום האוויר ולחסוך כסף יקר לקופת המדינה. על העירייה והמשטרה להגביר את האכיפה כנגד כלי רכב פרטיים שחונים או משתמשים בתחבורה הציבורית".










אור ירוק נתיב תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד